3 januari -16 Nytt år - nya utmaningar - nya möjligheter....

Ja tänk, nu måste man komma ihåg att skriva -16!!
Inte lätt för mig som har dåligt minne ;-)
 
Visar idag ett nyårskort
till en granne och god vän
i huset där vi har vår lilla lya i Stockholm.
 
 
Tyckte att det skulle vara 
lite "glitter och glamour" till nyår!
Ett gnistrande lila cardstock,
glittrig vit dito och en nyårshälsning
utstansad i silverpapper fick det bli.
Mönsterpapperen är ur ett vinterblock från BoBunny
och silverstjärnorna ur mina gömmor.
Stjärtstansen i hörnen förstås ;-)
Tror det här kallas Gatefold Card.
 
 
Här ser du kortet öppnat.
En söt liten "lyktpojke" fick bli motiv.
Mönsterpapperet är ur samma BoBunny-block
som de två på framidan.
Dekorerade de två sidopanelerna
med två olika utstansade snöstjärnor
i silverpapper med en rhinestone i mitten.
 
 
Gjorde en tag med en ficka för ett presentkort.
Tack är utstansat med en die från Mandys
i det glittriga lila.
Hälsningen från oss finns bakom presentkortet.
Alla delar på kortet är chalkade med silverchalk.
 
 
Här ser du hur tagen är nedstoppad under cirkeln,
som är monterad med dubbelhäftande tejp
runt nederkanten och de nedre sidorna
men med distanskuddar på båda sidorna upptill,
så tagen lätt kan stoppas ner - 
och dras upp.
Visst är han söt den lille lyktbäraren.
Färglade honom med Distress Markers
i färg med mönsterpapperen.
 
 
Så här ser baksidan ut
när kortet är utfällt.
 
Idag blev det inget kuvert
eftersom kortet skulle överlämnas personligen
(och blocket med mönsterpapper var 15x15 cm,
så det räckte inte till kuvert ;-)  )
 
 
Avslutar med ett foto av framsidan
där du kan se den nedstuckna tagen
överst i mitten.
Med detta vill jag också önska
GOTT NYTT ÅR!
till dig, som besöker min blogg.
Det gläder mig att du är en av många!
Ännu gladare blir jag av de kommentarer
som några lämnar här! TACK!!
 
Ha nu ett riktigt fint år 2016!!
Var rädda om varann!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Ett väldigt snyggt kort, skulle behöva skicka iväg lite kort jag med, några kommer iväg i slutet på månaden, de har namnsdag och fyller år, sen får jag ta ett par i februari och några i mars och kompensera att jag inte fick iväg julkort.

2016-01-03 @ 22:21:34
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Inger Svensson

Du gör alltid så vackra kort och det här är så läckert och bedårande vackert!

2016-01-03 @ 23:07:59
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
God fortsättning på det nya året:)
Underbart vackert Nyårskort, me like:))Läcker vikning. Super söt stämpel som du färglagt såååå snygtt:)) Färgerna på papperna gillade jag massor, perfekt till nyårskort. Och tagen blev ju jättefin och läckert när du placerade den bakom motivet:)
Du är så duktig Margareta:))

Ha nu en fin Trettonhelg:)
Kramizar Marie

2016-01-04 @ 17:16:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej!
Vilket jättefint kort!
Älskar färgerna och söt vikning :)
Så snygg texten fram var, den gillade jag.
Ja jösses vad åren springer iväg, tack vare jobbet kommer jag dock lätt in i vilket år det är då vi hela tiden får rätta doktorerna som vimsar med datumen :D
Kram Iffa

2016-01-08 @ 18:08:06
URL: http://iffasscrap.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0