1 juli -16 Du har mitt hjärta....

Fortsätter att skapa med "gamla papper".
 
 
Här fanns en bit som räckte till ett kuvert,
även om kortet sen fick bli bara 13,5x13,5 cm
för att få plats i kuvertet.
Gillar ju när "det händet nåt" på kuvertfliken
men det här får duga ändå ;-)
Kan kanske klistra dit en liten blomma sen....
 
 
Papperet är dubbelsidigt
och jag har använt båda sidor.
Det fanns några småbitar till av det,
så det blev ett kort.
Fick som vanligt trixa lite
och stansa i "det som inte syns",
alltså: det rosa bakom är det
i stort sett bara kanten kvar av,
men det gör ju inget, eller hur??
 
Åsas fina stämpel o hörnet
kommer från hennes senaste ark
(eller kanske det sista, eftersom 
Gävle Stämplar går i pension)
Man kan köpa dem HÄR
 
 
Monterade hjärtat och Åsas stämpel på distanskuddar.
Blommorna är utstansade med en liten punch.
(De kallas retroblommor och finns i flera storlekar 
- och fabrikat - den första punch jag ägde!!)
Ljusgrön liten rhinestone i mitten på varje blomma
och i hörnen på kortet.
 
 
Som du ser har jag tagit vara på
minsta remsa av mönsterpapperet.
De små fjärilarna blir över
när jag stansar med kantstansen 
som du kan se på det här kortet.
Det lilla konkava hörnet gillar jag!
 
 
Enkel baksida med sista bitarna
av mönsterpapperet och min namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Håller på med att göra kort av bara småspill nu.
Det är jättekul!!
Vill du få inspiration att rensa
bland dina spillpapper
och göra slut på småbitar
så kan du kika in här imorgon!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Jag får börja med att gratulera i efterskott (läste i åsas blogg att du fyllt år)!
Jag är så imponerad av din kreativitet, så många fina kort sedan jag kikade in här, älskar verkligen hur du har en röd tråd på alla sidor på kortet och ett fint kuvert (som jag i och för sig inte kan förstå hur du kan "slösa" så fina papper på
-jag har svårt att använda fina papper även om jag blivit bättre).
Eran stuga ser då fin ut och jag förstår verkligen att du skippar storstaden mot att få tillbringa tid där.

2016-07-01 @ 17:27:31
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket vackert hjärta med alla retroblommorna:)
Du är så duktig på att ta till vara varenda spillpappersbit:)Åsas lilla fina stämpel passade ju perfekt:))

Ha nu en fin Lördagskväll i Björkebo:)
kramizar Marie

2016-07-02 @ 16:02:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0