2 juli -16 Vad är skräp??

Ja, man kan verkligen fråga sig
vad skräp är.
Det som en ser som "skräp"
kan ju vara en annans "skatt"! 
Det ser vi t ex på alla loppisar,
som växer upp som svampar ur jorden
så här om sommaren.
 
 
Den här skylten hittade jag förra sommaren
(dock inte på en loppis ;-)  ).
Den gillar jag högt!!
Sitter över kortmakatbordet här i Björkebo.
Tycker ju att det är såå roligt att skapa
och ta tillvara material,
som andra tycker mest är "skräp"!
 
 
Samlar spillpapper och småbitar i plastfickor
med såna papper jag tror kan matcha
och bli till kort så småningom.
Här är dagens spillficka.
 
 
Ett av de kort som blev till igår.
Enkelt kort på samma tema som jag använt förr.
 
 
Allt monterat med distanskuddar från Biltema.
Går så bra att klippa till önskad storlek!
 
 
Mera med samma papper.
Även det här upplägget har jag använt
flera gånger förut.
Det är fascinerande hur olika korten blir
beroende på vilka papper jag väljer!
Det lilla hjärtat är stansat
med en die från Gummiapan.
 
 
Vimplarna klipper jag för hand av kanter
som skurits bort av mönsterpapper.
För korta bitar skarvar jag under blomman
eller Grattisvimpeln.
 
 
Testade också en ny idé 
med en fjärilspunch.
En fjäril vill fladdra iväg från mönstret ;-)
 
 
Vingarna böjde jag med hjälp av mitt "universalverktyg"
d v s en virknål (här använde jag skaftet).
 
 
Tre ganska olika kort blev det
av mitt "skräp" - få se vad jag gör med resten!?!
 
Några kuvert räckte "skräpet" inte till 
och jag har inte gjort insidor heller
på dessa enkla kort
(fast de är dubbelvikta, som vanligt).
 
Hoppas du fick lite inspiration
att skapa av "skräp" och spillpapper!!
Ser såå fram emot att se
vad din fantasi kan resultera i!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vilka härliga kort du fått till!

Kramizar

2016-07-02 @ 15:13:38
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Annelie

Jättesnygga kort i fina färger!
Ha en fortsatt trevlig helg :)
Kram Annelie

2016-07-02 @ 16:23:42
URL: http://annelieskort.blogspot.se/
Postat av: Sara Strömberg

Älskar dina fina spillbitskort!!!

2016-07-02 @ 19:00:59
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Inga

Så fina de blev,!
Ha en fortsatt fin sommar
Kram Inga

2016-07-03 @ 06:35:44
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.se
Postat av: Zora

Härliga kort, skylten är underbar-mitt i prick och jag gillar tipset med att spara spill som passar ihop. Kommer att användas.

2016-07-03 @ 11:28:24
Postat av: Rosa Ahlin

Jättesnygga skräpkort 😃 Kram Rosa

2016-07-03 @ 14:43:53
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men sååå läckra spillpappers kort, me like. Särskilt det med vimplarna:)Du är fantastiskt duktig att ta tillvara "skräpet" och göra något jätte fint med det!
Skylten över ditt scrapbord var ju såå läcker:)

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

2016-07-04 @ 14:56:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0