15 juni -16 Födelsedag för flera idag.....

....och ett av födelsedagskorten 
visar jag här:  
 
 
Josefin "Jo" fyller mest jämt av mina födelsedagsbarn idag.
Mönsterpapperet kom från Bildmålarna: Blue tones.
Hittade en liten spillpappersbit som passade i färg
och en bit turkos spets.
Bokstäverna är foambokstäver från Panduro.
Den nya konkava hörnstansen
kom till användning idag.
 
 
Gillar den här söta digisen 
från Tidldy Inks, med sin hjärtan i kruka.
Hon är färglagd med Distress markers och vattenpensel.
Jag har också glittrat lite i håret
med en Gelly Roll-penna clear star.
Motivet är utstansat med en die från Sizzix.
De är så bra för de skär precis i innerkant
så man ser precis vad man får med.
Den matchar ju hörnstansen också.
 
 
Blomdekoration med sugrör och diverse blommor.
Snurrblommorna kommer från Engströms,
men de är ju ganska lätta att göra själv också.
 
 
Du vet ju att jag gillar att göra
matchande kuvert och här är dagens.
 
 
Insidan fick Åsas nya Grattis-stämpel
där jag fick plats med datum i mitten
och en mer traditionell gratulationsstämpel dessutom.
(Det var ju "högtisddag" och inte nån vanlig födelsedag.)
 
 
Enkel baksida och...
 
 
....kort och kuvert.
Nu hoppas jag att posten skött sig
så att Jo fick sitt kort till idag.
Vet i alla fall att ett annat av de kort
jag postade samtidigt kommit fram.
 
Nu har jag krupit runt i trädgården och rensat
tillsammans med Mickan och Eric flera timmar idag
så nu börjar här bli såå fint!
Har ju en ganska liten trädgård
eftersom vi bor i ett parhus
men jag försöker göra olika "rum" i den.
Jag har länge letat efter en stol
att sätta i ett hörn under "hägg och syren".
Förra veckan hittade jag precis den jag ville ha
och den var dessutom inte dyr!
 
 
 Nu kan jag sitta där och njuta.
Några keramikfrön växer på armeringsjärn
som jag använder att binda upp höga växter på.
De lyser upp hörnet när jättevallmon inte börjat blomma.
 
 
 I den hörna där vi har den sista kvällssolen
står en liten soffa under körsbärsträdet.
Där blommar nävor, sibirisk förgätmigej och nepeta nu
och i kanten lyser bellis.
Snart slår schersminbusken ut och sprider väldoft.
 
 
I vårt soligaste hörn hade målarna riktigt demolerat rabatten
och det fick mig att ta itu med det projekt
jag tänkt mig länge: en kryddhörna.
De höga keramikcylindrarna saknar botten
och i dem växet mynta (i den höga för att den inte ska "rymma")
och citronmeliss. Basilika i krukan,
för att den ska kunna flytta in om det blir för kallt.
Några överblivna stenar fick "ruta upp" jorden.
En list med smultron längst fram,
de växte där förut,
och sen olika kryddor i de olika rutorna.
Alla syns inte här på bilden.
Den fina jättekannan har min vän keramikern Malin gjort,
liksom det mesta av den keramik jag har i trädgården.
Love it!!
Mickan har lovat mig att vattna
det nyplanterade om det behövs
och som tack skörda till husbehov förstås!
 
Imorgon är det packa som gäller,
sen bär det av till Björkebo.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Brunt och turkost är ju så fint, ja hela kortet och kuvertet så klart.
Vilken mysig liten trädgård du verkar ha, vad fint du fått till kryddhörnan!

2016-06-15 @ 21:55:49
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert kort, gillar brunt och turkost ihop:)
Söt stämpel som du färglagt så fint, som vanligt:)
Läckra dies, vackra textstämplar och dekorationer:))
Och kuvertet blev jätte snyggt.

Eran trädgård ser sååå fin ut, tokgillade din kryddhörna, jätte läckert:))och dina sittplatser ser så inbjudande ut:) jag gillar också att göra som små rum i trädgården där man kan sitta ner och njuta en stund:)

Hoppas nu ni får en skön tid i Björkebo:)
Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2016-06-16 @ 12:04:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0