22 juni -16 Blåklockan ringer in sommaren...

...och nu är det snart midsommar!!
Ängarna här i Änga står
i sitt allra vackraste flor
och inspirerade mig att ta fram
ett härligt blåklockepapper ur gömmorna.
 
 
Det var ett 8"-papper så det blev ett 10X15 cm-kuvert idag.
Visst är det ett ljuvligt kuvertpapper!
 
 
Det fanns två papper i min hög,
så det räckte till att dekorera
kortet också.
Det blev ett enkelt Grattiskort idag.
Stansade ut ett par olika cirklar med en sizzixdie
och gjorde en tag av ett papper
med en grattisstämpel jag hade liggande.
"Stjärtstansen" funkar bra att göra tags också!
Glittrade kanten med stickles
och knöt i en turkos snörrosett.
Några rosor i hörnet, en fjärilsknapp
och lite bling så var det klart!
 
 
Jag viker nästan alltid mina kort i överkant.
Tycker de står bra då.
Har som vanligt monterat med distanskuddar
och böjt lite på tagshörnen.
Det går så fint över nåt smalt runt
som t ex en strumpsticka
eller en virknål, som jag själv alltid
har i verktygsväskan.
Den är bra till mycket!!
 
 
Insidan blev så här idag.
Dekorerar för det mesta
bara ena insidan
och lämnar plats för en skriven hälsning.
Fjärilsstämpeln är mycket längre
men jag färgade bara in den del 
jag tänkte använda.
 
Delar med mig av ett tips
som jag vet att jag skrivit om förut:
 
 
När jag stansade till framsidan
gjorde jag det i papperet
jag sen tänkte ha som kant till skrivrutan
inuti kortet.
Det syns ju inte under den vita ytan
och jag får papperet att räcka längre.
Nuförtiden stansar jag aldrig ända ut i kanten
även om jag inte vet 
vad jag sen ska använda resten 
av papperet till.
Då kan det ju bli en fin kant;-)
 
 
En enkel baksida med mönsterpapper
och min namnetikett på det som blev kvar
av den mönstrade cirkeln på framsidan.
 
 
Kortet och dess kuvert får avsluta dagens inlägg.
Imorgon  gästbloggar jag hos Helihak
som vanligt på sommartorsdagar.
Välkommen dit då!!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Larsson

Jättefint kort. Vad heter den blå färgen? Underbar ju. Och tack för bra tips. Härlig blogg du har.

Svar: Tack!! Jag vet inte vad du menar med den blå färgen. Mönsterpapperet är färdigt - jag har inte målat själv. ;-)
MormorMargareta

2016-06-22 @ 15:06:30
URL: http://evaspysselblogg.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hur fint som helst! Vackert kort i en härlig färg. Grattisstämpeln har du använt på ett snyggt sätt och fint med cirklarna bakom. Önskar dig en trevlig midsommar.kram bibbi

2016-06-22 @ 20:58:00
URL: http://kortfonstret.blogspot.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0