24 juni -16 Midsommarafton .....

....och precis ett halvår kvar till julafton.
När vore det bättre
att blogga veckans julkort.
 
 
Den här goa lilla snögubbestämpeln
fick jag låna av en kompis
på en scrapträff i höstas.
Jag stämplade upp två och hittade en
här i Björkebo igår.
Det fina snöstjärnebandet
låg också här i en påse. 
Perfekt!!
 
 
Har som vanligt monterat de olika lagren
med distanskuddar
(är nog beroende av dem!!)
Vimpelflikarna har jag böjt med hjälp av
mitt älskade visknålsskaft.
Små fina rhinestones på limsträng
är så smidiga att använda.
De finns hos Helihak.
 
 
Visst är hen go!!!
Färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Luvan: festive berries och antique linen 
Snögubben o snön: lite tumble glass
Skugga: wethered wood
Jag har också använt stickles silver star
och Wink of Stella clear på tofsarna
 
 
Kuvertpapperet (som också finns på framsidan)
kommer från Basic grey, Figgy Pudding: Silent night.
Det blev ett fint kuvert!
 
 
 
Insidan med en läcker textstämpel
och en spillpappersbit
med granar.
 
 
Kortets baksida
med ytterligare en vimpel
av mönsterpapperet
och så min namnetikett förstås.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
Nu hoppas jag vi alla får
en Riktigt Trevlig och Härlig Midsommar!!
Det är ju den allra vackraste tiden på sommaren.
Vi njuter här i Björkebo
och väntar Åsa med familj hit iår.
Såå roligt!!
 
 
Stugan är nymålad sen i fjol
och lysen nu så fint.
Nytt tegel på taket blev det i förrfjol-
så här fint är det länge sen
vårt smultronställe var!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Evy Nyman

Hej vilka fina kort du gör och vad kul med julkort hela året, särskilt idag. När du gör dina vimplar använder du en mall eller klipper du på fri hand. Midsommar hälsningar från Evy

Svar: Tack för rar kommentar Evy! För det mesta klipper jag vimplarna på egen hand, men just idag har jag använt en die med stitched kant till motivet och sen trixat med den och andra dies för att få till det med de andra, så de också fick "sydda kanter"
MormorMargareta

2016-06-24 @ 10:32:39
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket härligt julkort, me like:)) Passar ju toppen idag;) Snögubben var ju sååå söt:)Läckra papper och tokgillar dina vimplar:)) Kuvertet är som vanligt jätte snyggt:)
Vacker bild på ert "smultronställe":)
Ha nu en härlig midsommar helg:)

Kramizar Marie

2016-06-24 @ 15:27:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Superfint! Vad kul att du gör fina kuvert till en bra idé!

2016-06-25 @ 20:19:28
Postat av: Anonym

Vilken söt snögubbestämpel. Du påminner mig om att jag ska göra några julkort. Det har blivit ett uppehåll med alla studentkort.Nya tag !!!!
Hoppas att ni haft en härlig midsommar. Det ser så idylliskt ut där i Björkebo.
Kram Eva

2016-06-26 @ 16:05:28
Postat av: Ann-Marie

Ja, den snögubben älskar jag, Björkebo ser såå mysigt ut, du får hälsa Åsa!

2016-07-01 @ 13:50:42
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0