26 juni -16 Pastelligt grattiskort....

blev det idag.
För mig är det ju oftast papperet
som bestämmer både motiv och färgskala.
Idag har jag gjort tvärt om
och färglagt ett motiv först
för att sedan leta efter ett lämpligt
mönsterpapper till kort och kuvert.
 
 
Hon är för underbar
den här lilla blomsterälvan från Wee Stamps.
Ville hålla bilden riktigt skir och ljus.
Hon är färglagd med Distress markers, som vanligt.
 
 
Hittade faktiskt ett lämpligt papper
fast jag inte har såå många
här i Björkebo.
Den fina dien bakom motivet
har jag fått i lite för tidig födelsedagspresent
nu i midsommarhelgen.
Knöt en prickig rosett med hjälp 
av en plastgaffel från IKEA.
 
 
I överkanten använde jag en kantstans
från Martha Stewart med fjärilar.
Åsas fina grattisstämpel fick också vara med.
 
 
Har blivit lite beroende av de här söta små blommorna
som jag köpte när vi var till Engströms,
Åsa och jag.
På det här kortet passade de 
som hand i handske, tyckte jag!
Det fina hjärtat har jag fått av Åsa
som stansat ut det med ny die från Gummiapan.
 
 
Har "byggt" i lager på lager
med distanskuddar förstås.
 
 
Insidan i samma stil.
Retroblommorna passade bra idag
med lite bling i mitten.
 
 
Det blev ett riktigt ljuvligt kuvert
av det här mönsterpapperet!
Det är från Primas Sparkling collection:"Bon Jour".
 
 
En liten bit fanns kvar även till baksidan
som också fick en fjärilskant
och min namnetikett förstås.
 
 
Lite mer midsommarlikt kort idag än igår ;-)
Grunnar över vad jag ska hitta på till imorgon.
 
Alla midsommargäster har åkt hem
och imorgon åker Kjell till Stockholm på jobb.
Jag har bestämt mig för att stanna här i Björkebo
där jag ju har mitt sommarparadis
(sen 66 år tillbaka faktiskt!!)
Storstan lockar inte mycket just nu ;-)
 
Ha det gott och scrappa lugnt!!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Härligt kort Margareta! Roligt med lite födelsedag i förväg :D Ha det så skönt i fina Björkebo! KRAM Rosa

2016-06-26 @ 18:29:35
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Det blev kanonfint. Stämpeln är så fint färglagd och papperet du hittade passar kanonbra. Love it ❤️

2016-06-26 @ 19:31:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men såååå underbart vackert kort i ljuva färger:)
Stämpeln är ju så ljuvlig och du har färglagt den SÅ snyggt:))Vackra små blommor, me like:))
Kuvertet blev superläckert:))
Tack för din rara kommentar inne hos mig, jag blev så glad:)
Hoppas nu du får sköna "lata" dagar i Björkebo:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-06-27 @ 16:27:04
URL: http://mariespysselsida.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0