6 juni -16 Nationaldagen....

Vissa dar blir inte alls som man planerat
men det kan bli så jättebra ändå!
Det hände mycket roligt idag
men inte alls det jag hade tänkt mig.
Jag blev lite stressad
då jag inte hann det jag planerat också.
Men då gick jag ner i kortmakeriet en stund
och sen hann jag massor!!
 
Ikväll gjorde jag färdigt kortet jag påbörjade då.
Sen kom Charlotta, scrapvän och tolk
och hälsade på - såå kul!!
 
 
Så här blev dagens kort.
En alldeles underbar liten hÄngel
låg färdig och passade precis
till ett av de härliga papperen
från Quick Quotes
jag köpte hos Engströms i lördags.
 
 
Visst är hon jättesöt!?!
Sån tur att jag har tillgång till många hÄnglar.
Love them!!
Standase ut med en stitched oval die
och chalkade kanten med en turkos chalk,
precis som alla papperskanter på kortet. 
Monterade med distanskuddar på en torrembossad cs.
 
 
Dekorerade med blommor och sugrör
samt ett par stjärnor jag köpt
av en scrapvän på facebook.
 
 
Den embossade cardstocken fick kanter
av vit cs stansad med en die med stitched kant.
I hörnen använde jag den konkava hörnstansen.
Den använde jag också
för att göre de små tags som sitter här.
 
 
Gjorde en rosett av ett prickigt band
och ett pärlspänne.
 
 
Här ser du det fina papperet
som ju gjorde ett jättefint kuvert!
Det ät ur Quick Quotes serie By the Bay.
Älskade alla papperen i den serien,
så du kommer att få se fler av dem här
vad det lider!
Det som blev över efter att jag gjort kuvertet
använde jag att dekorera kortet förstås.
 
 
På insidan syns också papperet lite mer.
En grattis-clearstamp från Panduro.
Fjärilen är stansad med en punch från Martha Stewart
ur baksidan av detta mönsterpapper.
 
 
Baksidan och .......
 
 
.....kortet med sitt kuvert.
 
Roligt att du kikade in i bloggen!
Det är så kul att se hur många besök jag har!
Om du vill göra mig extra glad
kan du lämna en kommentar - älskar kommentarer!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket fint kort i härliga färger. Du är så duktig på att göra fina kuvert. Lyckliga dej som har så många fina hÄnglar synd att dom har slutat. Kram

2016-06-07 @ 00:10:40
Postat av: Birgit Öhlund

Ännu en dag m dina vackra kort! Nu har jag t o m börjat dagen med att se vilka vackra kort du producerat idag. Tack för att jag r se dem!

2016-06-07 @ 07:14:19
Postat av: Anonym

Så himla snyggt kort med mycket fina detaljer på, härligt papper, söt hÄngel ! Kram

2016-06-07 @ 07:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0