11 mars -16 Snart ikapp - nu julkort v 9....

Ett litet julkortsryck nu.
Ska snart åka bort ett par veckor
så vill gärna ligga lite i "framkant" ;-)
Det har gått lite troll i julbilder denna vinter.
Min stora mapp med färdiga bilder har "försvunnit".
Den ligger väl på nåt riktigt bra ställe,
kan jag tro!
När jag städar och organiserar om
glömmer jag ibland hur jag nu tänkte
och då får jag leta!!!
 
 
Till det här kortet har jag använt en tagbild
som jag fått av goa Pysseltokiga Marie.
Tusen tack Marie - för den
och mera fina saker som hamnat här hos mig!!
 
Papperen är urgamla ur mina gömmor -
inte julpapper precis, men passar bra här ändå!
De små runda dekorknapparna
har jag också haft l ä n g e
och glömt var de kommit ifrån.
 
 
Som du ser har jag böjt upp hörnen
på de olika vimplarna och tagen
och monterat med distanskuddar.
God Jul-dien fick jag av Åsa i julklapp.
Den är från Ka-boks och innehåller 
ett God Jul till,
som ni får se imorgon kanske ;-)
 
 
Insidan fick mer av det randiga papperet
och det prickiga som vimpel.
Jag klippte ut en tag i ritpapper
och stämplade en julhälsning på den.
Där finns ju ändå plats att skriva.
Fler av dekorknapparna fick plats här.
Jag tycker det är fint
med ett genomgående "tema"
på kortens alla sidor,
och så kuvertet förstås,
om jag har papper så det räcker!
 
 
Det hade jag idag och kuvertet blev så här.
 
 
Enkel baksida med en liten bit av kuvertpapperet
och min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Jag har faktiskt färdiga kort till v 10 och 11 också
och ska försöka få till ett par till innan vi sticker.
Det börjar bli lite takdroppsvår
och hasseln börjar skaka ut sina hängen.
Då flyr jag lite för att slippa en del av "snuvsäsongen".
Vart vi ska???
Ja, det får du reda på när vi kommer hem.
Hoppas ha massor med fina foton med då!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort du gjort igen, me like:)
Härliga papper och så snyggt med alla vimplarna:)
Insidan blev så fin och så även kuvertet:)
Du är så duktig vännen:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-20 @ 13:34:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0