12 mars -16 Mera julkort...

Har gjort några julkort av papper ur spillpapperslådan
som inte bara är "klippebortkanter"
(som lilla Maja säger)
men ändå inte räcker till matchande kuvert.
Här kommer ett av dem
(för vecka 10 = nu!!)
 
 
Ett ganska enkelt 10x15-kort
med en del gulddetaljer
för att matcha guldet i mönsterpapperet.
Det blänkte mycket när jag skulle fota
men du ser nog ändå hur det ser ut.
En lite gammaldags bild stansade jag ut
med en die från Sizzix 
och satte den på en "fotomatta" i guldpapper
utstansad med storleken större die
i samma serie.
Satte också guldpapper bakom mönsterpapperet
men lät bara en tunn kant synas
och så lite i hörnen
där jag stansat mönsterpapperet
med en konkav hörnstans.
Den är från ek-success.
God Jul är stansat med en die
från Ka-boks.
 
 
Insidans skrivruta är gjord av ett gammalt julkort
så julhälsningen är tryckt.
 
 
Jag stansar alltid ut andra former jag kan behöva
i papper som sitter bakom andra papper.
Här har jag t ex stansat ut guldpapperet
du ser här bakom namnetiketten
ur "fotomattan" bakom bilden på kortets framsida.
Ur guldpapperet bakom mönsterpapperet
stansade jag ut en stor oval
som jag kommer att använda på senare kort.
Det är ett tips om du vill spara material
och portopengar, eftersom kortet inte blir så tungt!
 
 
 Visar kort och kuvert, trots att det är ett köpekuvert.
Tyckte det matchade skapligt i alla fall ;-)
 
Idag har vi gått en härlig promenad 
med solen i ansiktet ut till Valbo.
Det är en dryg mil,
mestadels på små vägar över åker och äng,
genom byar och på slutet genom villaområden.
Till slut hamnar vi i ett stort köpcentrum,
där vi har ett favoritkondis.
Vi brukar ta bussen in till stan sen.
Idag blev vi hämtade av vårt barnbarn - snällt!!
Hoppas solen lyser även på dig!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vackert gammeldags julkort, me like:)Sött motiv.
Det blir vackert när man gör i rött och guld papper.
Snygg die du använt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-20 @ 13:27:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0