15 mars -16 Julkort för vecka 11.....

Ja, veckorna rullar på, men nu är jag faktiskt
ikapp med "ett julkort i veckan"!!
Åsa kom hem från en Stockholmstripp
 och hade med sig fina julbilder
och papper från SlöjdDetaljers REA till mig.
 
 
Här är ett julkort jag fick inspiration till
av dessa fina presenter.
Motivet är inpassat i "fotomattan" i hörnen
som är stansade med en hörnstans från Panduro.
Jag har använt den i två av hörnen 
på mönsterpapperet längst bak.
Det papperet kommer ur ett 15x15-julblock
ur mina gömmor.
Hjärtat är utstansat ur "baksidan" på det randiga papperet.
Det mönsterpapperet är från Maja Design.
 
 
Har monterat hjärtat och motivet med distanskuddar
De randiga vimplarna med dubbelhäftande tejp i vänsterkanten
och distanskuddar i högerkanten.
 
 
Insidan på kortet med samma hörnstansar
och mönsterpapper.
Paketraden finns i kanten på Maj-papperet.
 
 
Kortets baksida.
 
 
Kuvert är ju min "grej"
och jag brukar vilja ha ett mönstrat hörn,
men det här funkade också, tycker jag.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
Imorgon ska vi ge oss ut på långresa.
Ska bli jättespännande!!
Passar också bra när pollenallergin börjar knacka på ;-)
Hoppas jag kan bjuda på lite resebilder på fb.
Nu åter till packningen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julrött julkort:)Gulligt motiv, läcka dies och dekorationer. Kuvertet blev jätte fint:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-20 @ 13:14:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0