3 mars -16 Make some sunshine....

...är en bra uppmaning idag
då vi haft jättegrått väder med små små snökorn i luften
och dimma så man inte såg långt alls.
Vi trotsade tråkvädret och gav oss upp till Harsa
där de, som vanligt, hade alldeles perfekta spår!
Kjell hade dessutom lyckats
valla mina skidor alldeles perfekt,
så dagens tur blev h e l t  u n d e r b a r!
 
Det passar så bra med dagens kort!
En av utmaningarna på träffen i lördags
var en skiss och ett kit.
När jag såg skissen visste jag precis vad jag ville göra -
men kitet passade inte alls in i mina planer :(
Det var helt underbara papper och dekorationer,
men dem ville jag inte använda till den här skissen!!
 
 
Skissen såg ut så här
och så innehöll den också en text
som jag klippte ut och använde på mitt kort.
 
 
Visst var den fin!!
 
 
Här ser du "godispåsen" med allt det fina,
men jag ville ha det soligt och gult,
så jag sparde det här till en annan gång
och struntade i att vara med i utmaningen!
 
 
Det här var det kort jag såg för mitt inre öga
då jag såg bilden och texten.
Tycker den här lilla ängeln har något av samma attityd
som bruden på bilden till skissen
och med sin gyllengula ballong 
sprider hen verkligen solsken
över både sig själv och andra!
 
 
 
De vackra gula papperen tror jag fanns med
bland de fina Primapapper Åsa fyndade åt mig
på Avestamässans outlet i höstas.
Eftersom en av våra "solstrålar", Matilda,
snart har namnsdag
fick det bli ett namnsdagskort till henne.
Glömde fota baksidan idag
men där har jag satt min namnetikett
på en likadan diecut som Grattis här.
Dien är från Spellbinder.
 
 
Kuvertet i det papper jag också stansat
fjärilar och annat i.
Love it!!
 
 
Kort och kuvert till sist!
Tyckte det passade så bra idag
på gråvädersdagen som vi gjorde till en toppendag!
 
Somedays you have to create
your own sunshine!
Lycka till med det du också!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Jessica Wängdahl

Så underbart fint det blev! Nu ser jag fram emot att se vad du hittar på med delarna från kittet :-)

2016-03-04 @ 09:41:43
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert namnsdagskort, me like:) Så söt stämpel som du färglagt sååå fint:) Texten var så vacker:) Härliga papper, dies och dekorationer du använt:)Insidan tokgillade jag, jätte snyggt, såsom kuvertet också:))
Du är så duktig Margareta:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-03-04 @ 13:11:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0