13 maj -16 "Sista försöket".....

.... brukade vi säga om
att klä sig i lila när jag var ung.
 
Jag lovar att detta inte är sista försöket
med lila kort här hos mig.
Jag har massor med vackra mönsterpapper i lila
i mina gömmor!
 
Jag brukar ju nästan alltid utgå
från ett snyggt "kuvertpapper"
när jag gör kort. 
Idag utgick jag från en blomma:
 
 
Köpte ju ett gäng s t o r a blommor på fb
och den här hade såå ljuvlig färg!
Den passade precis ihop med
en gammal silkessnodd jag hade.
Ett gammalt15x15-papper,
troligen köpt i London"
passade också tycker jag,
och min fina blomkantstans från ek success.
 
 
Det blev ett ganska enkelt kort
med den läckra blomman som blickfång.
Grattisstämpeln är också ett facebookfynd
så jag vet inget fabrikat.
 
 
Lite "klippebortkanter" blev det ju
så att jag hade lite att dekorera insidan med.
Den här Grattisstämpeln 
är en clearstamp ur ett set
från Panduro tror jag.
Samma font - lite kul!
"Stjärtstansen" i hörnen här också.
 
 
Lite spillbitar fanns kvar till baksidan också,
men sen var det stopp.
Till kuvert fanns intet!!
 
 
Efter m y c k e t letande bland alla mina papper
(och det är inte få!!!)
hittade jag detta i rätt färg.
 
 
Visst kan det duga som kort + kuvert
fast inget av kuvertpapperet finns på kortet?!?
Jag blev i alla fall ganska nöjd!
 
Grattiskorten i "bra att ha-högen" tar alltid slut fort
så det är härligt att fylla på där!
 
Idag regnar det så härligt i Gävle
så vi har tagit en jätteskön promenad 
på nästan en mil i skogen.
Känns så underbart efter nästan 
två veckors "husarrest"
med bara nödvändig utevistelse
till och från bilen och så.
Hoppas regnet tog med sig så mycket
pollen som möjligt ner i marken!
 
Hoppas solen lyser på er,
som mår bra av det, en annan dag!!
 
Tack för rara kommentarer här inne
och på facebook!
Ni kan inte ana hur glad jag blir!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Ett till superfint kort, blir så imponerad av hur fint du får ihop det!

2016-05-13 @ 15:59:06
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så underbart kort ! Det sa vi också när jag var ung, vi är kanske i samma ålder.

2016-05-13 @ 18:04:32
Postat av: Anonym

Hej!
Helt otroligt vad vackert och stilrent kort. Älskar när du alltid av slutar dina med ett kuvert i samma färger som överensstämmer med dit kort💗💗💗

2016-05-13 @ 23:21:25
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ljuvligt kort i vackra färger:) Blomman var ju riktigt läcker:) Läcker kantstans och kuvertet blev som vanligt supersnyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-05-16 @ 14:38:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0