16 maj -16 Söt julhÄngel.....

..... inspirerade till dagens julkort.
 
 
Visst är hon helt underbar!
Har färglagt med akvarellfärger idag.
Har en liten 12-bitars låda med "artistsfärger"
och den är så rolig att jobba med.
Man dår blanda sig fram till sina nyanser själv
och det är en utmaning.
Här hade jag färglagt motivet först
och sedan letat papper - det är svårt tycker jag!
Vingar och pälsbräm har har glittrat med
Wink of Stella Clear.
 
 
Hittade en A4-bit papper i mina gömmor
som räckte till ett 10x15-kuvert och ett kort
och som jag tyckte kunde passa.
Satte en kakservett modell mindre bakom motivet.
Sen tog jag upp det gröna i papperet
med bandet och papperet bakom.
En Martha Stewart-kantstans i nederkanten
och min nya favorithörnstans
med konkavt hörn i övre hörnen.
Pärlhjärtat som är trätt på bandet
har jag köpt hos Scrapparazzi.
 
 
Insidan med samma upplägg
och en stor fin Julhälsning.
 
 
Baksidan. Min namnetikett
har dottern och mågen fixat på datorn
så jag kan skriva ut och stansa
i önskat antal.
Perfekt!!
Har också några olika, både runda och ovala.
 
 
Kuvertet blev så här.
Lite väl mönstrat kanske
men jag får väl sätta adressen på en etikett
för att hjälpa brevbäraren ;-)
 
 
Ja här sitter då den lilla hÄngeln i sitt fönster
på sitt kort tillsammans med kuvertet.
Skönt att se julkortshögen växa!
 
Fick en allergichock igår
då jag betedde mig oförsiktigt
och trodde jag skulle klara en solskenspromenad
efter allt regn.
Att jag aldrig lär mig!!!
Är ganska seg idag.
Nu regnar det i alla fall igen!
Synd om alla som ska springa vårruset idag :(
 
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Vad flitig du är. Jag tycker också det är svårt att färglägga innan man har bestämt mönsterpapper.
Snart kan jag inte motstå att köpa hörnpunchen, det ser så mycket mer arbetat ut när den används...

Fint kort som vanligt =0)

2016-05-16 @ 19:21:47
URL: http://enuffes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0