22 maj -16 Tokblommigt.....

....blev det idag.
Har haft ett så häftigt papper
i mina gömmor länge och "klappat"
men inte riktigt vetat hur jag skulle använda det.
 
Häromdagen hade Kerstin Abrahamsson
gjort ett såå läckert blommigt kort
med kuvert (!!) som hon visade
på facebook
och hn gav mig inspiration
att ta med mitt papper till gårdagens träff.
 
 
Kuvertet med massor av blommor.
 
 
Använde lila cardstock till kortbasen
och ljust beige till smala kanter.
Grattis-dien fick jag låna av en kompis.
Såå snygg - vill ha - kommer från gummiapan.
 
Få dekorationer - provade med några halvpärlor,
men valde bort dem för att låta
mönsterpapperet ta all plats.
 
 
Rullade  i ena änden och böjde upp spetsen.
Jag rullar och böjer papperet
över skaftet på min lilla virknål,
som är ett av mina "allverktyg när jag gör kort ;-)  
Den är bra till detta 
men också till att "fiska upp" lingarn, spets och band
genom hål i tags etc.
Har monterat med lite distanskuddar under
här och där för att få lite "struktur" på kortet.
 
 
Insidan med samma upplägg
och en textstämpel från InkyWings.
Den finns HÄR och Lisa har REA på många stämplar nu,
så passa på!!
 
 
Baksidans namnetikett
fick en slät rund kant idag.
 
 
Som vanligt avslutar jag 
med kortet och kuvertet.
Är glad att jag använt mitt härliga blommiga papper.
Lite, lite finns kvar i spillpapperslådan.
 
Vi hade alltså träff i Åsas lokal igår
med Gävlegänget plus några tillresta kompisar.
Alltid lika mysigt!!
 
Hoppas du också får scrapinspiration
tillsammans med scrapvänner
irl eller i bloggar och på fb!
Scrappa lugnt!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Superläckert

2016-05-22 @ 20:18:01
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet blev superläckert:) Det kommer jag att lifta, om det är ok;) Så bra när man inte har så mycket tid:) Pappret och Grattis dien tokgillade jag:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2016-05-25 @ 11:27:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0