24 maj -16 Gammal kärlek rostar aldrig...

....... brukar man ju säga
och det gäller verkligen Kjell och mig,
som firar guldbröllop nästa sommar!
 
 
 Den här Mo Maningdigisen gillar jag verkligen!
De flesta motiv med äldre människor
är så karikatyrmässiga
och det passar ju inte alltid ;-)
Jag har färglagt med akvarellfärger
och sen stömplat lite runt motivet
med en stämpel från norska Stempelglede.
 
 
Jag har "liftat" det här upplägget av Rosa
i vårt scrapgäng.
Det passade bra idag när jag
hade ett matchande papper
som komplement till "kuvertpapperet".
Stansade ut motivet med en oval spellis
och satte en scalloped oval bako.
Stansade också ut scalloped kanter
med en kvadratisk nesting die från Cherry Lynn,
där jag bara använde kanterna.
Åsas nya stämpelark innehöll
bl a den här fina "Du har mitt hjärta".
Kika gärna på hela arket HÄR!
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar.
 
 
Insidan i samma upplägg.
Kommer inte ihåg var den fina texten kommer ifrån.
Kanske du kan hjälpa till!?!
 
 
Baksidan med en namnetikett
och lite dekor av mönsterpapper
och stansade kanter.
 
 
Kuvertet i det fina grönmönstrade papperet.
Dagens mönsterpapper har jag "hittat"
i Åsas "utrensade låda" under mitt skrivbord.
 
 
Ja här ser du nu dagens kort med kuvert.
Det här kortet gjorde jag också 
på träffen i lördags i Åsas lokal.
Det är verkligen mysiga och opretantiösa träffar!
 
Nu lovar svt massor med regn ett par dar
och det ser jag fram emot!!
Hoppas det tar med sig allt pollen ner i marken
och dagvattenbrunnarna!
Jag längtar verkligen ut i min trädgård nu
och tycker att rabatterna ropar efter lite skötsel!
 
Tack för rara kommentarer både här 
och på facebook!
Jag blir så glad!!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Mycket fint kort, fint motiv med passande text som kommer ifrån
http://pysseldags.se/gummistamplar/texter/vanskap/det-basta-vi-har-ar-varandra-gummi

2016-05-24 @ 20:36:00
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Ditt kort blev så fint och kul att du gillar "mitt" upplägg :-) Som Bibbi säger så är det Pysseldags textstämpel du har använt.
KRAM Rosa

2016-05-24 @ 22:07:05
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket fantastiskt vackert kort med en underbar stämpel som du färglagt sååå fint:)Härliga papper dies, stämplar och dekorationer:)) Kuvertet blev som vanligt sååå fint:)
Hoppas du kan gå ut idag och greja lite i trädgården:) Här har vi haft det sååå varmt i två dagar. Visst är det skönt, men idag är det lite svalare, skönt;) Det kommer nog lite regn i eftermiddag, det behövs!

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

2016-05-25 @ 12:32:36
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0