3 maj -16 Skissutmaning på CyberCropen....

Jag gillar skissutmaningar.
Framför allt är det roligt att se
hur olika en skiss kan tolkas.
Så här tolkade jag en av skissutmaningarna
hos Engströms CyberCrop.
Kika in HÄR så får du se alla andras tolkningar!
 
 
Jag valde ett papper från Primas Fairy Flora Collection.
Det har massor med härliga blommor på ena sidan
och flytande färger i samma färgskala
på andra sidan.
 
 
Kajsans härliga pippi fick bli motivet.
Färglade den med Distress Markers
i samma färgskala
men ljusare nyanser.
 
 
Satte en kakservett bakom
som bara sticker fram litegrann
och monterade alla lager med distanskuddar.
På skisen fanns en pil som jag omtolkade
till en tag o en Grattisbiljett.
 
 
Insidan har ungefär samma upplägg
men nu är den blommiga sidan av mönsterpapperet i mitten
(för att spara papper - det är tomt bakom skrivytan!)
Här syns kakservetten lite mer
då jag stansade ut en mindre cirkel.
Blommor och halvpärlor här med
precis som på framsidan.
 
 
Till kuvertet använde jag den andra sidan av papperet.
Visst blev det läckert?!?
 
 
 
Kort och kuvert kommer här.
Älskar verkligen Kajsans pippi!!
Jag är ju i Björkebo ett tag nu
och har fått slut på mina namnetiketter här,
så baksidan får jag göra färdigt
när jag kommer hem igen.
 
Ha en skön "kortvecka"
- kanske i två betydelser ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå gulligt vårligt kort, me like:))Söt stämpel som du färglagt supersnyggt:) Vackra papper, dies och dekorationer. Insidan och kuvertet blev också såååå fint:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-05-06 @ 12:39:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0