4 maj -16 Jul igen....

... även denna vecka.
Har faktiskt redan gjort två julkort nu i veckan
och det kanske blir ett till.
Kortmakeriet är en lisa för både kropp och själ
nu under pollensäsongen! 
Björkarna har "exploderat" i värmen nu
här i Björkebo
och är både gula och har börjat få musöron.
Idag har vi 21 grader i skuggan
- som den vackraste sommardag!
 
 
Svalkar av med lite kälkåkning ;-)
Bilden fanns på mönsterpapperet
och jag kunde ju inte klippa sönder den.
Papperet som blev över räckte
till ett kuvert i en lite udda storlek,
så då fick kortet bli så ;-)
Tror att jag köpt papperet i Panduros "fyndlåda".
 
 
Har glittrat runt mönsterpapperen
med en Gelly Roll-penna: Silver star.
Linjen syns här
fast glittret går inte fram så bra på fotot.
God Jul är stansat med en die 
som jag fick av Åsa i julklapp.
Tror den är från Ka-boks.
"Stjärtstansen" har fått jobba i hörnen
och de fina snöstjärnorna
är stansade med en Martha Stewart-punch
som heter glacial snowflake.
 
 
Gjorde skrivruta av ritpapperet
som jag stansat stjärnor ur.
 
 
Baksidan - fast utan namnetikett.
Jag får komplettera med den
när jag kommer hem till Gävle igen.
Glömde ta med mig sådana hit till Björkebo.
 
 
Dagens kuvert blev så här.
Stilla vinternatt.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Lovar somrigare kort imorgon ;-)
 
Nu ska jag gå och fixa mat.
Sommarvärmen gjorde
att vi blev sugna på "sommarmat",
så det blir sill och potatis idag!
 
Ha det gott och scrappa lugnt!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Vilket superfint kort, härlig vinterbild.

2016-05-05 @ 05:55:57
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Men du är ju verkligen magiskt duktig

2016-05-05 @ 10:25:33
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vintrigt julkort:) Så vackra papper. Läckert med alla utstansade och stämplade stjärnor:)
Kuvertet blev riktigt vackert:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-05-06 @ 12:44:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0