7 maj -16 Änglar i julenatt ......

..... finns på dagens julkort.
Älskade den här bilden på mitt klippark.
Den passade också bra
tillsammans med ett av mina favoritpapper.
 
 
Den fina vita kanten
är stansad med en die från
QuickCutz: Nesting doily squares.
Snöstjärnorna är stansade med 
 glacial snowflakestansen från Martha Stewart.
Resten tror jag du ser själv.
 
 
Insidan saknar en God Jul-stämpel
som finns hemma i Gävle.
 
 
Baksidan fick sin kvadrat
satt på diagonalen
för att rymma min ovala namnetikett.
 
 
Kuvertet blir såå snyggt av det här mönsterpapperet. 
Det är från BoBunny och heter Altitude Polar.
Andra sidan är läckert snedrandig
men den har jag inte använt idag.
 
 
Kort och kuvert.
Julkortshögen växer till min stora glädje.
 
Ett till blev gjort idag hos Åsa
där vi var några vänner som hade en egen liten "träff".
Åsa servade oss med mat och kaffe
och Birgitta hade bakat en god ananaspaj.
Vilken härlig dag!!
Nu är det snart dags för sängen här hemma i Gävle igen.
Har filtrerad luft i vårt hus,
så här kan jag sova gott utan pollen i luften.
 
Ha det gott!
Scrappa lugnt!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tack för igår, det var så roligt att ni kom och umgicks och scrappade med mig. Skönt att du får sova gott hemma i renade husluften, och skönt för mig att ni är hemma hos mig igen ;) Ses snart. Kram ♥

2016-05-08 @ 06:40:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert julkort i härliga papper och superfina dies:) Vackert motiv och så fint med spetsen:)Och kuvertet blev verkligen läckert:))

Här är det riktigt varmt 23 grader och vindstilla. Jag och vovvarna håller oss i skuggan;)

Hoppas du snart kan få vara ute och njuta av sommaren:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-05-09 @ 16:23:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0