9 maj -16 Rosa utmaning......

I en utmaning här på fb
skulle man göra ett monokromt kort
med enbart rosa nyanser.
Eftersom jag var i Björkebo
var utbudet av papper ganska begränsat.
Fick dock till ett kort
som jag är ganska nöjd med:
  
 
Letade papper som matchade varann.
Det var inte bara lätt - rosa kan skära sig mot rosa ;-)
Hade inte heller så många mönsterpapper
som enbart hade rosa i mönstret,
men hittade några bitar.
Stansade ut en massa "volanger"
med en die från Spellbinders.
Har monterat dem med dubbelhäftande tejp i överkant
och distanskuddar i underkant
för att få "struktur".
 
Bokstäverna och hjärtana fanns i ett utmaningskit
på en scrapträff - bra att hitta nu!
Rosa bling hade jag också i Björkebo.
 
 
Insidan behövde ju inte visas i uymaningen,
så här "vågade jag mig på" lite vitt också.
Välbehövlig kontrast tyckte jag!!
 
 
Baksidan fick min gamla fina namnstämpel
på en utstansad oval.
 
 
Måste förstås göra ett kuvert också.
Det är konstigt med foto - 
det blir olika rosa, trots att jag fotat allt
i samma ljus, samtidigt.
Är inte tillräckligt bra på mitt fotoprogram
för att fixa till det, tyvärr ;-)
Maja-papper är det här.
 
 
Visar två bilder på kort och kuvert idag,
eftersom jag ville visa kuvertets båda sidor.
Det blev ganska läckert!!
 
I lördags firade vi ju Scrapbookingens dag
hemma hos Åsa.
Jättetrevligt hade vi, pratade,
skrattade, åt gott, fikade - ja -
och så skrappade förstås!!
Resultatet av mina mödor
kommer här en annan dag.
 
Kram,ha det bra och 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt! 👍 🌞/ Marianne Sundberg

2016-05-09 @ 21:07:18
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet ska du vara jätte nöjd med:) vackra papper och sååå läcker kantstans:) Snyggt med alla pärlorna:)
Insidan och kuvertet blev supersnyggt också:))

Jag har haft lite otur och trillat, förra fredagen!
Landade på mitt vänster knä, aj! så ont det gjorde.
Knät svullnade upp rejält och hela benet blev blåsvart ända från knät och ner till ankeln. Det är inte bra än, så imorgon ska jag till min vårdcentral. Så får vi se om de hittar nåt;)

Usch! vilket väder vi har här hos oss. Regn och hård nordanvind. Fast det är ju bra för alla allergiker:) Hoppas du har kunnat vara ute nåt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-05-16 @ 14:12:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0