12 november -16 Glad gubbe....

......med hjärtat på rätta stället,
fast han nog är ganska kallsinnig ;-)
 
 
Hittade ett mycket rutigt mönsterpapper
i röda och gröna nyanser
när jag rensade i papperslådan.
Det inspirerade till det här kortet
som jag gjorde på Ludvikaträffen.
Blommorna fanns i välkomstkitet
och GodJul-dien köpte jag hos Scrapfabriken.
Den är ju så lagom till kort.
Kommer från Gummiapan.
Snöstjärnan är stansad med Rizzo Snowflake die
från Memory box.
 
 
Den goa glada snögubben
kommer från SkaparKällarn.
Jag har stansat ut den med en stitched oval
från Lawn Fawn,
Tyckte halsduken skulle få fladdra
lite utanför ovalen.
Då lägger man dien öven motivet,
innan man stansar ut det
och markerar inuti ramen med en blyertspenna
början och slutet av den del man vill ska sticka ut.
Sen klipper man ett snitt ovanför
och under fliken in till märket 
och lägger den fliken på den sidan om dien
som inte skär,
innan man vevar den genom maskinen som vanligt.
Sen är det bara att klippa den utstickande fliken
i den form man vill ha den.
Fiffigt va?!?
 
 
Insidan.....
 
 
....baksidan....
 
 
....kuvertet (tokrutigt!!) och....
 
 
....kortet med sitt kuvert.
 
Ikväll är jag jättetrött - men glad och nöjd,
efter en härlig dag på den mysiga
Novemberträffen i Bollnäs.
Deras träffar slår verkligen det mesta:
trevliga människor, roliga utmaningar,
gudagott fikabröd och mat
och massor av goa glada scrappare!!
Nu väntar sängen!
Sov gott!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Du sviker aldrig, presterar på topp för jämnan och rensar i lådan!Heja dej! Själv köpte jag lite stämplar idag, båda helt nya och även begagnade samt pappersblock, mycket fynd!

Svar: Tack goa Ann-Marie! Blir så glad över dina rara kommentarer!!Roligt att du också var på en trevlig träff och fick "fynda" lite i Enköping! Jag njöt i fulla drag i Bollnäs! Nu är jag trött och får försöka vila ett par dar. Åldern börjar ta ut sin rätt så jag orkar inte ha roligt jämt nuförtiden ;-)
Kram på dig!!
MormorMargareta

2016-11-13 @ 00:19:12
Postat av: Anonym

Som vanligt underbart kort från dig 😍 jag funderade just hur man lyckas med att inte stansa ut tex halsduken o jag fick ju mitt svar av dig, är alltid kul att se dina blogginlägg (även om jag inte alltid kommenterar dom) men jag är ett fan o följer alltid dina inlägg då jag alltid får både inspiration, idéer, men framförallt tydliga förklaringar på hur du gjort 🖒 gillas skarpt ❤

Svar: Tack "Anonym"! Så glad jag blir att du gillar att titta in hos mig. Undrade just om någon begrep förklaringen om stansningen med utstickande detalj ;-) Kanske hade krävr bilder med jag hade inte fotat denna gång. Om du försöker men inte får till det så säg gärna till, så ska jag fixa en fotodemo!Kram!
MormorMargareta

2016-11-13 @ 09:39:17
Postat av: Anonym

Så himla gulligt kort, det var ju lite roligt med att låta halsduken fladdra vid sidan om snögubben !
Kram Ulla

2016-11-14 @ 08:08:36
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt läckert snögubbe kort:) Tyckte det var så fint när halsduken fladdrade utanför! Fina papper, dies och dekorationer:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-17 @ 15:12:36
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0