19 november -16 Stjärnklart.....

..... papper fanns i ett julblock på Panduro.
 
 
Det blev förstås först ett kuvert
och sen letade jag fram ett motiv.
 
 
Den här fina gamla hÄngeln
hör till mina favoriter.
Jag har färglagt henne med Distress Markers
och vattenpensel, som jag brukar.
På hjärtana har jag lagt Glossy Accent
så att de blivit blanka och fina.
Till förklädet och skuggan runt
har jag använt Wethered wood
och till de röda detaljerna
Victorian velvet.
Är lite less på den då den så lätt flyter ut
även om man är jätteförsiktig.
Så beter sig inte min akvarellfärger
och ibland, när det händer, blir jag arg på mig själv
att jag "är lat" och tar till Distresserna
i st f akvarellfärgen :(
Här har jag "räddat" genom att måla över med vitt ;-)
 
 
Dekorerade med stjärnor av olika slag
och använde "stjärtstansen" i hörnen
både på mönsterpapperet
och det vita ritpapperet bakom.
Spellbinders Elegant Ovals största die
täcker så bra att skarven mellan 
mönsterpapperen inte syns.
Jag har ju två 6 cm breda remsor kvar
att pryda kortet med
när jag gjort kuvertet,
och här har jag skarvat lite i sidorna
för att få det att räcka!
Julpoststämpeln är från Åsa.
 
 
Som du ser har jag som vanligt byggt på höjden
med distanskuddar så kortet får
lite struktur.
 
 
Mera stjärnor inuti kortet
och så en av Janedesigns fina hörnstämplar.
De är så användbara tycker jag!
 
 
Baksidan fick en av de mindre
Elegant Ovalerna bakom namnetiketten.
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
 
Idag har jag varit på mysig julmarknad
på Hembygdsgården i Hårga.
Där fanns massor av fint hantverk,
gudagott kaffebröd och
härliga skinkmackor till kaffet.
Hambodansarna däremot lyste med sin frånvaro!
 
Hoppas du haft en fin lördag!
Lovar återkomma med mer inspiration imorgon!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Fint julkort i lite alternativa julfärger, helt i min smak med så där lagom mycket på! Alla tiders, Margaretha!

Kraaaaam

2016-11-20 @ 13:46:26
Postat av: Ann-Marie

Varför är den så dum så att liksom inte rätta webaddressen visas utan en massa konstiga krumelurer och siffror i bloggadress-raden?

2016-11-20 @ 13:48:12
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert julkort med en så söt hÄngla stämpel:) Och du har färglagt den så fint. Läckert med alla stjärnorna, me like:)

Må så gott
Kramizar Marie

Svar: Du vet ju var stjärnorna kommer ifrån!!Kram!!
MormorMargareta

2016-11-20 @ 18:01:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0