21 november -16 Tvillingtomtar....

..... blev det på julkortet idag.
De här mysiga tomtarna fanns
(i många upplagor)
på ena sidan av ett mönsterpapper
jag hade i mina gömmor.
 
 
Det bruna med hjärtan är från ett Pandutoblock.
Jag har också använt den konkava hörnpunchen
i alla hörnen - gillar den verkligen.
Brukar finnas hos Engströms.
 
Kakservett bakom motivet
och God Jul utstansat med
en die från Ka boks
samt ett hjärta jag fått av en vän.
Hittade också ett band med hjärtan
i mina gömmor.
 
 
Har använt distanskuddar vid monteringen
och glittrat med Stickles Platinum
runt tomtarna
och Gelly Rollpenna Clear star
runt mönsterpapper.
 
 
Motsatta sidan på mönsterpapperet
gav det här snygga kuvertet.
 
 
Insidan fick den här fina julstämpeln
från Reprint, mönsterpapper
och en snöstjärna stansad med
en Martha Stewartstans: Glacial Snowflake.
Bruna halvpärlor fullbordar.
 
 
Baksidan med lite mönsterpappersdekor
och min namnetikett.
De fina namnetiketterna har Åsa och hennes sambo
fixat åt mig på datorn.
Sen är det bara att skriva ut flera
och stansa ut när de tar slut - så praktiskt!!
 
 
Så här blev kortet och kuvertet idag.
Visar på den här bilden kuvertets framsida
så du kan ana det fina snöstjärnemönstret.
 
Ja nu är en ny vecka igång.
Här i Björkebo vaknade vi till en riktig grådag
men gav oss ändå så småningom
ut på en långpromenad
med dubbskor på fötterna - och tänk -
på hemvägen vandrade vi i sol!!
Annars känner jag ibland att november
är en månad jag kunde vara utan ;-)
Nu lider den mot sitt slut i alla fall!
 
Tur att en stund vid kortmakarbordet
kan få livet att kännas skönt igen!!
Scrappa lugn!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort du gjort igen, me like:)
Härliga papper och dekorationer. Så läcker den God Jul diesen var:))Fin insida och kuvertet var jättevackert med alla snöstjärnor:)
Här idag har vi haft sol och det var så skönt ute idag:) Läs mer på min blogg;)
Tack för alla fina kommentarer inne hos mig, det gläder mig jätte mycket:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-21 @ 17:45:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Ja du, november är den absolut värsta månaden och som du säger den kunde man vara utan, men men. Härligt kort har du gjort i alla fall, skönt att man kan "Gräva ner"sej i i kortmakeriet eller scrappandet, de ger lite ljusning nu när all snö är bort.

Kram

2016-11-21 @ 19:06:25
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0