22 november -16 Tomtetag på kortet...

.... är det idag.
Gör sällan tags - vet inte riktigt
hur jag ska använda dem
med den här fina tomtetagen
fick bli motiv på det här julkortet.
 
 
Grå kortstomme och ett rött lite "skitigt"
mönsterpapper har jag använt idag.
Stansade hörnen med en konkav hörnpunch.
Blommorna är ett scraploppisfynd
liksom de fina små trästjärnorna.
God Jul-stämpeln på vimpeln
hittade jag hos Scrapfabriken
när vi var på träffen i Ludvika.
Så lagom stor för kort
och perfekt för mig som ju alltid
har en skarv mellan mönsterpappersremsorna
jag har att dekorera kortet med
när jag gjort kuvertet.
 
 
Lite fel med var skärpan ligger
men du ser ändå hur jag böjt  flikarna
på tagen och vimpeln.
En liten spetsbit "lyfte" kortet tycker jag.
 
 
Kuvertet blev fint med det här papperet
tycker jag.
 
 
Kortets insida har jag dekorerat
med remsor av båda sidor av mönsterpapperet
God Julstämpel  från Reprint
och en blomma.
 
 
Kortets baksida och....
 
 
Till sist kortet med kuvert, som vanligt.
Vi är hemma i Gävle igen
efter några dar i Björkebo.
Vi hade ju hoppats på skidåkning
efter det ymniga snöfallet i månadsskiftet
men därav blev intet :(
Den lilla snö som fanns när vi kom upp
hade helt regnat bort idag och
dimman var tät när vi rattade hemåt.
 
Det är ett riktigt scrapväder!!
Har suttit en stund i kortmakeriet sen jag kom hem
och testat en idé jag fick.
Det artar sig!!
Måste få lite snurr på julkorten nu
så jag har så det räcker
när det är dags att börja skriva och skicka!
 
Ha det gott och vara rädda om varann!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint kortet blev med det röda pappret ihop med tagen:) Gillade vimpeln med spetsbandet under, jätte snyggt:)Insidan och kuvertet blev så snyggt också. Nu måste du väl ha en stor hög med julkort?:)
Jag kämpar på med mina så gott det går;)
Tack, snälla rara du för den rara kommentaren hos mig, den värmer ska du veta:)

Nu ett par dar så har vi haft så gott väder med lite sol och precis vindstilla:) Någon snö har vi inte.(jag tycker ju det är skönt)men förstår att ni längtar efter att få åka skidor:)
Men under själva julen får det gärna vara lite snö:)

Ska bli kul att få se din nya idé med julkort:)
Ha nu en fin dag imorgon vännen:)
Kramizar Marie

2016-11-22 @ 22:51:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0