23 november -16 Samma idé - olika kort....

Fick en idé igår
som jag har försökt utveckla idag.
Gillar ju inte att göra flera likadana kort
men idag har jag jobbat med 
variationer på ett tema.
 
 
Jag stansade ut en fin krans
med en die från Poppy stamps: Thicket Wreath 1026,
som både stansar och embossar.
Här har jag valt en kortstomme i grågrön cardstock
som matchade en bit mönsterpapper
i min spillpapperslåda.
 
Satte guldpapper bakom 
och guldrhinestones som bär på kransen.
En dubbel vit sidenrosett med guldkant
knöt jag med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
God Jul-dien är från Gummiapan.
Stansade ut tre och klistrade ihop för att få lite höjd.
 
 
 Samma krans och samma mönsterpapper
men här med en lite grönare kortstomme.
Mörkrött papper bakom mönsterpapperet
och röda blommor med vita halvpärlor
i st f bär på kransen.
Har glittrat nerverna i bladen
med Gelly Rollpenna Clear Star
och också deagit en linje runt papperen på kortet
fast det syns knappt här.
God Jul-dien fick jag i julklapp i fjol
och har glömt vilket fabrikat.
 
 
Den här kransen har jag stansat i guldpapperet
 som är bakom mönsterpapperet.
Det syns ju inte bakom mönsterpapperet ;-)
Beige kortstomme och ett rödmönstrat Panduropapper.
Vita bär av halvpärlor.
Stjärtstansen i hörnen på detta kort.
 
 
Här är det brun kortstomme, guldkant och 
mönsterpapper från Panduro.
Guldblommor, bruna halvpärlor och ett brunprickigt band
samt ett tunt vitt organzaband med guldprickar.
Blommorna är stansade med punchar från Floral Punch.
Det är två i varje set - en att stansa med och en att embossa med.
God Jul är stansat med samma die 
som det gröna God Jul på kortet med röda blommor.
Det sitter två olika God Jul på samma platta.
 
 
Lite kul att det gick att göra så olika kort
med samma krans och på samma tema.
 
Om du vill se insidor och baksidor lägger jag dem här nedan.
Till de här korten blir det köpekuvert
i rött eller guld beroende på kortet.
 
 
 
Det fjärde kortets in- och baksida är inte klara än.
 
Lite skönt att få klart fyra kort i ett svep.
Ha nu en fin fortsättning på veckan!
Scrappa lugnt!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fina alla fyra korten blev. Så olika med ändå lika. vackra papper, die och rosetterna blev väldigt fina:) Insidorna gillade jag också:)
Välkommen in och kika på mitt dopkort;)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-24 @ 15:13:23
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0