27 november -16 Snö till advent....

.... fick vi faktiskt
även om det bara blev ett tunt lager
så var det i alla fall vitt på marken
när vi vaknade i morse.
Härligt!!
 
 
Bjuder på julkort med snö, snöstjärnor
och stjärnhimmel idag.
Silverpapperet bakom mönsterpapperet
är stansat med en kvadratisk die från Cherry Lynn
och cirklarna med cirkeldie och scalloped dito
av samma fabrikat.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake,
som hör till mina favoriter.
 
 
Blommorna stansade och embossade
med punchar från Flower Punch.
Massor av distanskuddar gick det åt
som vanligt ;-)
liksom Stickles Stardust.
 
 
Insidan med samma upplägg.
Mönsterpapperet är så läckert tycker jag.
Det är "Frost" från Panduro.
Bakom snöstjärnan satte jag
en glittrig stjärna
(liksom bakom den stora på framsidan).
Hittade en påse såna för flera år sen
och ransonerar dem så de räcker länge. ;-)
Stjärtstansen i hörnen förstås.
 
 
Baksidan....
 
 
.... kuvertet och ....
 
 
 
.... till slut kortet med sitt kuvert förstås.
 
Idag har vi varit på firandet av
Gävles meste kändis 50-jubileum:
Gävlebocken!!
Oj så vi frös -det var jättekallt
trots att det inte var kallt på termometern
men blåste isvindar -
men det var en fantastisk folkfest!! 
 
En fin 1:a advent har vi haft:
fin gudstjänst i Betlehemskyrkan,
Julbocksfirande med artister och fyrverkeri,
gofika med Åsa o Magnus
och en liten stund i kortmakeriet
(det sista var bara jag).
Precis i min smak.
Hoppas du har haft en 1:a advent i din smak!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Då var det vackert när ni vaknade i morse:)
Kortet blev sååååå fint med ett jätte vackert julmotiv:))Läckra dies, insida och kuvert:) Jag gillar ju blått till julkort:))

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2016-11-27 @ 21:26:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ulla

Hej !
Så underbart kort, vackert i blått ! Hörde på radion när jag körde till arbetet i middags att Julboken hade 50 år på nacken men bara överlevt 14 år, får se om den skall stå till jul i år, hoppas det för det är så tråkigt att de eldar upp denna fina bock !
Kram Ulla

2016-11-27 @ 22:14:22
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0