9 november -16 Två små fåglar på en gren....

....är det på nästa gröna julkort.
 
 
Papperet räckte bara till kuvert 
som blev 14x14 cm,
så det här kortet är 13,5x13,5 cm.
 
Snöstjärnan är en stans från Martha Stewart
som heter Glacial Snowflake
och järnekshörnet en die från Cherry Lynn
som heter Holly corner.
"Stjärtstansen" i hörnen.
 
 
Älskar den här stämpeln med de söta fåglarna.
Färglagd med Distress Markers och vattenpensel som vanligt.
 Snön har jag glittrat med Wink of Stella
men det syns inte på fotot.
 
 
Insidan fick en fin God Julstämpel från Reprint
och så Åsas fina julpoststämpel.
Det var nästan helt slut
på det gröna linnemönstrade mönsterpapperet
så jag letade fram de här bitarna i spillpapperslådan.
 
 
Sista biten mönsterpapper
hamnade här på baksidan.
 
 
Kuvert hade jag förstås gjort 
först av allt,
för att vara säker på att papperet räckte ;-)
 
 
Här är dagens kort och kuvert.
Det blev lite annorlunda än gårdagens,
trots samma papper och fågelmotiv på båda ;-)
Blev lite kär i den här kombinationen med guldpapperet.
 
Här snöar det dygnet runt
så vi får skotta flera gånger om dagen.
Härligt med snön tycker jag!
Det ger också lite "julkortsstämning"
i kortmakeriet.
 
Ikväll har jag varit på en pysselträff
med några vänner.
Tog bara med mig Distresspennorna
och en hög uppstämplade motiv
för att slippa släpa så mycket i snömodden.
Härligt att ha en hel hög 
färdiga motiv att börja med i morgon!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert jul kort med en jätte fin stämpel, som du
färglagt så fint:)Man känner riktig julstämning när man ser ditt kort:)Här ligger snön kvar, men idag var det några plusgrader så den sjönk ihop lite.
Kan du tänka dig att jag gjort ett nytt inlägg idag på min blogg! Om du har lust så kika gärna in:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-11-10 @ 19:22:58
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Så himla snyggt det är och så fina färger !
Kram Ulla

2016-11-11 @ 08:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0