17 oktober -16 Jul igen.....

Till det här kortet har jag använt ett mönsterpapper
som nog inte alls var tänkt till julkort ;-)
Det heter Du och Jag - passion
och är från MajaDesign.
 
 
Valde en söt julnalle från Lily of the valley
som jag färglade med Distress Markers
och vattenpensel.
Jag glittrade det vita på luvan med ...
och satte lite snöflingor i luften
med hjälp av Stickels Diamond.
(Syns kanske bättre på nån av de andra bilderna.)
 
Det fina ripsbandet har jag fått av en scrapvän
och stjärnorna kom Åsa med på midsommarafton!!
Det var massor i en påse från DollarStore.
 
 
Visst är han sött lille nallen!?!
Jag stansade ut honom med cirkelstansen
från  Memory Box Stitched cirkles layers
som jag sen satte på en brun cs
utstansad med en scalloped cirkel från Spellbinders.
 
 
Jag gillar ju när det blir lite "struktur" på korten
och har monterat alla olika lager med distanskuddar.
Använder ofta dem jag köper på Biltema
som jag sen klipper i lagom bitar
med deras fantastiska sax som klistret inte klibbar fast på.
Använder den till deras dubbelhäftande tejp också.
Den kan man sätta bakpå cardstocken
när man ska stansa ut God Jul t ex - så lätt
att fästa det på kortet sen!!
 
Stjärnornas uddar har jag böjt lite
med hjälp av skaftet på en virknål
som alltid sitter i verktygsväskan.
Den är bra till mycket!!
 
 
Till insidan använde jag en röd spillbit enfärgat papper
som jag stansade i hörnen med "stjärtstansen",
min favorit, precis som mönsterpapperet
på kortets framsida.
Här är cirkeln och den scalloped cardstocken bakom
stansade med CherryLynns 
Silver Stacker Layers L-4 Cirkle-Classic
resp Stackers Nesting Dies XL-5 Circle-Scalloped.
Det här är de näst största av 6
i de matchande serierna.
 
 
Baksidan fick enkel dekor av mönsterpappersremsor
och min namnetikett.
 
 
Valde det här mönsterpapperet
eftersom det blev ett så snyggt kuvert av det.
 
 
Ja, det var allt för idag!
Har ett till julkort som är nästan färdigt
menb nu ska jag sova, så det får bli klart imorgon ;-)
Då är du välkommen tillbaka hit om du vill!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för sax? Har stora problem med klibb från tejp..

Svar: Det är en sax med blå handtag och lite räfflade skär. Fantastisk!! Inte dyr heller!! Finns på avdelningen för kontorsmaterial (tillsammans med den dubbelhäftande tejpen och distanskuddarna, som är oumbärliga på mitt kortmakarbord!)
MormorMargareta

2016-10-17 @ 23:53:54
Postat av: Åsa

Jättefint kort med söta nallen och fina stjärnorna. Visst är Biltema en superbra scrapaffär, saxen är kanon.

2016-10-18 @ 06:32:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Birgit Ölund

Jag blir både glad och inspirerad av att se dina kort, trots att jag har en hel del annat för mig nu. Varje dag kollar jag på dina vackra kort!

2016-10-18 @ 09:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0