19 oktober -16 Kort utan mönsterpapper....

.... är det inte ofta jag gör
men idag blev det ett sånt.
Det var ju också en utmaning...
 
 
En av de söta äldre hÄnglarna
fick vara med idag.
Den är utstansad med en die
från Memory Box Stitched Circle Layers,
liksom den guldiga cirkeln bakom.
Satte en ljusbrun utstansad med
en cirkeldie från Spellbinders bakom den.
Bakom dem sitter en fin diecut
stansad med JoyCrafts 6002/0147.
God Jul-stämpeln är en gammal träklosstämpel
från Reprint, stamplad på en diecut från 
Spellbinders Devine Elequence.
 
 
Jag försöker ju använda papperen
så ekonomiskt som möjligt
och stansar ut detaljer ur de ytor
som sedan döljs bakom andra papper.
Här kan du se hur "mackan" med guldigt,
ljusbrunt och beige papper
ser ut från baksidan innan jag klistrade fast den
på den mörkbruna kortstommen
med distanskuddar.
 
 
Den här kvadraten stansade jag alltså ut
ur den större kvadrat som syns
som kant på fransidan.
Sen stansade jag också ut den cirkel
som sitter bakom motivet.
Det här syns ju inte alls på kortet
men medverkar ju också till att vikten hålls nere
och därmed portot.
 
 
hÄngeln är färglagd med Distress Markers
och Wink of Stella på vingar och pälsbräm
och sen har jag lagt Glossy Accent
på hjärtana samt glittrat med Gelly Roll-penna
lite här och där.
 
 
Här ser du hur jag använde den guldiga kvadraten
på kortets insida.
I "hålet" ritpapper med en julstämpel från Vilda.
Pärlswirlarna och stansen som gjort mönstren i hörnen
är från Panduro.
GellyRoll-pennan har jag använt här också.
 
 
Bakgrunden till min namnetikett 
är stansad med en die från samma set
som God Jul-etiketten på framsidan.
 
 
Det fick bli ett "köpekuvert" i guld idag.
 
Har också klippt och klistrat
med mina spillpappersbitar på ett par andra julkort idag.
Lovar att visa dem imorgon!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ååååå så fint! Behövdes inget mönstrat när du hade så mycket annat fint.

2016-10-20 @ 06:37:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: sara s

Fint kort som vanligt!
Är imponerad av hur du lyckas använda papper så väl. Den här hÄnglan är en av dom allra finaste!

2016-10-20 @ 08:37:36
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint julkort med en underbar hÄngla stämpel som du färglagt så fint:) Du är duktig på att använda varenda liten pappersbit:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 21:15:07
URL: http://mariespysselsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0