2 oktober -16 Älskade hÄnglar!!

På scrapträffen/mässan i Avesta igår
var hÄngla-Marie med
och sålde av sina kvarvarande hÄnglastämplar.
Gissa om det blev kö!!
Många kom från både när och fjärran
för att köpa av de åtråvärda
(och till helt andra priser
än de fantasipriser 
man kan se i fb-grupper och på tradera t ex.
 
Det var såå roligt att träffa raraste Marie igen!!
När de flesta fått sina begär stillade
hann jag t o m få en pratstund med henne.
 
 
Blev så inspirerad att jag tog fram 
ett av de allra första motiv 
som jag färglagt med akvarellfärger
för flera år sen.
Satt i fjällen och målade motiv 
utan att ha några mönsterpapper med mig
och sen blev det svårt att hitta
matchande papper när jag kom hem ;-)
 
 
Hade tagit med mig några tänkbara spillpapper
till Avesta för att leta lämpligt "kuvertpapper"
hos Engströms.
Hittade också ett matchande band i butiken.
 
 
Satte lite band bakom blomdekoren.
Använde den konkava hörnstansen
och chalkade med grått,
som också fanns i kanten på några
av mina spillpappersbitar.
 
 
Som vanligt gick det åt mycket distanstejp
vid monteringen av de olika lagren.
 
 
Insidan av kortet med samma papper.
Stort Grattis-stämpeln är från JaneDesign.
De har en sida på fb där man kan beställa stämplar.
Den lilla runda är från Åsa och finns HÄR.
Den finns med på "Gullhjärtearket".
Jag kan skriva ålder eller datum i mitten av stämpeln
om jag vill, när jag vet vem som ska ha det.
 
 
Baksidan.....
 
 
....kuvertet.
Det här var det papper jag hittade hos Engströms.
 
 
Så här blev kortet och kuvertet.
Älskar de här tidiga hÄnglarna,
som du nog vet om du varit här i min blogg förr.
De är "ålderslösa" och tidlösa
och passar i alla möjliga sammanhang.
 
I Avesta nu köpte jag några av de allra första
hÄnglarna på träkloss av Marie.
Åsa har ju nästan alla i sin samling
men de här hade hon inte
så det var extra kul att få tag i dem!
Lovar att du kommer att få se dem här
så småningom!
 
Kul att träffa många av mina fb-vänner i scrapvärlden
som var på Avestaträffen!
Det blev mera skratt, prat och inspiration
än pyssel för mig igår.
Gjorde bara två kort!!!
Träffen fick också ett abrupt slut för mig
då någon hade med sig äpple och sedan åt det,
så jag fick andnöd och fick lämna träfflokalen.
Jobbigt - men nu är jag pigg igen!
 
Hoppas du också haft en bra helg!
Nu väntar en ny vecka
med nya utmaningar och nya möjligheter!
Härligt!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej Margareta! Vilket underbart fint kort och så söta hänglar. Du fick ju till det tillsist trots att motivet legat ett tag. Så snygt med det blåa bandet bakom blommorna. Trist att du fick ett så tragiskt slut på träffen men tur i oturen att allt gick bra tillsist.

Många kramar från Sandra Särnholm!

2016-10-02 @ 23:10:15
Postat av: Ann-Marie

Åh vilka fina killar. Jag hörde om allergireaktionen, vilken tur att det gick bra, hoppas vederbörande kommer ihåg det nu att INTE ta med det nästa gång.

Kram

2016-10-02 @ 23:25:02
Postat av: Åsa

Ditt kort blev superfint, och det passade perfekt med papperna till motivet. Kul att du fick till ett kort med det motivet till sist.
Visst var det jättekul att träffa hÄnglar-Marie, och jag hoppas att vi snart får se henne igen.
Blev orolig där ett tag, men skönt att det fanns rådigt folk som kastade ut äpplet och andra som kunde bistå med mjölk och bra medicin. Kram ♥

2016-10-03 @ 08:37:30
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Sara Strömberg

Jag är så glad att det gick bra för dig, hoppas att många fick sig en tankeställare.

Fint kort som vanligt!
Liiiite avundsjuk på möjligheten ni fick att köpa hÄnglastämplar, men får gratulera er.

2016-10-03 @ 14:00:03
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Sara Strömberg

Jag är så glad att det gick bra för dig, hoppas att många fick sig en tankeställare.

Fint kort som vanligt!
Liiiite avundsjuk på möjligheten ni fick att köpa hÄnglastämplar, men får gratulera er.

2016-10-03 @ 14:00:03
URL: http://enuffes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0