21 oktober -16 Ett spillpapperskort till...

....blev det igår.
 
 
Även det här kortet är gjort med BoBunnys fina papper.
Hade ett cardstock som jag tagit en bit av
och då gjorde jag ett kort
med lite "kortare" framsida.
Stämplade en julhälsning på höjden 
på den utstickande kanten
med en stämpel från Reprint.
Stansade den kanten och mönsterpapperskanten
med en kantstans från ek-success.
 
 
Den söta hÄngeln är färglagd med DistressMarker som vanligt.
Monterade den på en vimpel utstansad
med en die från LawnFawn #LF 687.
Ett ripsband i lite mörkare nyans än klänningen
fick hålla fast vimpeln.
 
 
Ett snöstjärneband fick pryda nederkanten.
Böjde flikarna på vimpeln
och monterade vimpeln och motivet med distanskuddar.
 
 
Stansade ut vimpelhålet i det randiga papperet
till insidan av kortet
(och sparade själva vimpeln till ett annat kort).
Hörnstämpeln är från JaneDesign - så fin!!
 
 
Baksidan får avsluta idag
eftersom jag inte kunde gjöra något kuvert
till det här spillpapperskortet.
 
Har just packat till morgondagens scrapträff - längtar!
Ska bli såå kul!
Packade faktiskt ner mins julspillbitsmappar ;-)
fast lite annat också!
 
Ha en härlig lördag - det tänker jag ha!!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag gillar både "enkla" kort och de som fått mer tid, det där randiga pappret från BoB var snyggt. Hoppas pysseldagen varit trevlig (för när du läser så är den väl avklarad?)

Kram Ann-Marie

2016-10-22 @ 11:51:15
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart julkort det här också:) De är så söta hÄngla stämplarna:)
Kan tänka mig att ni hade en trevlig scrapträff:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 21:48:39
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0