23 oktober -16 Härlig scraplördag.....

...med bästa gänget i Gävle.
Ååååh så jag njöt!!
Jag har varit på ett par stora träffar i höst
tillsammans med Åsa
och det är ju också roligt
men på ett annat sätt.
(Jag har ju dessutom varit i Italien)
Detta var den första Gävleträffen i höst.
Som jag hade längtat!!
 
Tänkte idag visa lite hur jag kan tänka
när jag gör kort av spillpapper.
 
 
Först sorterar jag papper i högar
som jag tycker "klär varann".
Tog tag i den här högen för ett kort.
 
 
Om bitarna inte är så stora
kan man dölja "hålen"
med något, så de inte syns ;-)
 
 
På det här kortet satte jag en utstansad ram
och en liten bild, som fanns
på ett av papperen, så den dolde "hålet".
 
 
Visst är de små änglarna söta!?!
 
 
Letade fram ett par fina knappar ur min knappsamling,
(som också innehåller både farmors, mormors och mammas knappar),
knipsade bort öglan på baksidan med en avbitartång
och fäste med limpistolen.
 
 
Så här blev kortets framsida.
 
 
Insidans skrivruta fick en större ram
av en Spellbinders diecut
ur samma set som bildens ram på framsidan
och ett par små vimplar.
Det utstansade God Jul har jag fått av en vän
så jag vet inget fabrikat på dien.
 
 
Baksidan.
 
 
Som du ser har jag, min vana trogen,
använt en del distanskuddar vid montering
och böjt upp vimpelflikarna.
Som du kanske ser har jag papper kvar i högen,
så det blir nog ett kort en annan dag också ;-)
 
Eftersom det är ett spillpapperskort
finns inget matchande hemmagjort kuvert.
Tror jag använder ett rött köpekuvert till det här kortet.
 
 
Bjuder på ett enkelt spillpapperskort till.
Det här är gjort av några olika pappersbitar 
samma turkosa färgskala,
lite brunmönstrat och olika bruna cardstockrester
samt en brun kortstomme.
Den runda stämpeln är från Åsas "poststämpelark"
som finns HÄR.
"Muntrade upp" det hela med guld
i form av tråd, nät, bling och GellyRoll-penna Clear Star.
 
 
Enkel insida med utstansad vimpel,
rosett som på framsidan
och en God Jul-stämpel från Panduro,
stämplad i brunt.
 
 
Baksidan med ytterligare en turkos stämpel
och min namnetikett.
 
 
Inte heller här finns nåt kuvert förstås.
Får kanske bli ett vitt??
 
Ja det var allt för idag,
men vill du ha fler spillpappersidéer
kan du kika in i morgon igen
för då har jag mer att bjuda på!
Välkommen åter alltså!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två så läckra spillpappers kort:) Mina spillpapper använder jag att stansa ut i, tex till alfabet.
Jag gillar också vimplar av alla slag:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-10-27 @ 22:10:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Jennie

Fina kort du fick till med dina spillpapper, kunde inte låta bli att lifta dig på ett julkort ;) <3

Svar: Kul om du fick inspiration att använda ditt spillpapper!! Vill gärna se resultatet! ;-)
MormorMargareta

2016-11-06 @ 17:58:09
URL: http://createdbyjenniiz.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0