3 oktober -16 Födelsedag med musik....

Jag har ju många musiker i släkten 
och i vänkretsen.
I en familj finns fyra - mor, far och två barn (nu vuxna).
Det är inte lätt att variera korten,
fast jag försöker!
 
Idag fyller min kusins man,
tillika min sommargranne, 66 år.
Han är musiker, organist, tonsättare, körledare mm mm.
 
 
I år hittade jag ett par änglar
med notpapper i händerna.
(I fjol hade jag hittat en läcker dirigent)
En vän, som vet om mina bekymmer,
kom med de här härliga gyllene notorna
och de fick bestämma det "gyllene temat".
Mönsterpapperet kommer från Bildmålarna.
 
 
Har monterat de olika lagren med distanskuddar
som jag brukar.
Tycker att det blir fint
med den struktur det skapar.
Har chalkat kanterna med gulddyna.
 
 
Kortets insida med samma mönsterpapper
och en Grattisstämpel från JaneDesign
samt en liten notstämpel.
I hörnen har jag använt det jag kallar för "stjärtstämpeln".
Vill du ha en egen
finns den hos Helihak under fliken hörnstansar.
 
 
Baksidan med lite guldgallerband
och min namnetikett.
 
 
Det läckra kuvertet - papperet "levererade" verkligen!!
Vill du se hur jag gör kuverten
kan du klicka på "Kuvert" i sidebaren.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Hoppas nu det kom fram i tid!
Jag är ganska säker - brukar ha tumme med Postnord ;-)
 
Idag kom ett brev från Reprint
med en fin vinst
bestående av deras julpapperskollektion
i läckra dova färger.
Blev förstås jätteglad - men också förvånad.
Kommer inte ihåg att jag tävlat....
Fast mitt minne är ju ganska "ihåligt" ;-)
 
Imorgon far vi mot Arlanda
för att på onsdag morgon resa till Capri.
Härligt och spännande!!
Nu får jag allt sluta
och packa i stället!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysselsandra

Hej vilket underbart fint kort! Och stort grattis till vinsten fast du inte viste om att du tävlat. Då blir det ju dubbel glädje i den vinsten. Tycker du alltid får till dina kort med både utsida, insida och kuvert så fint jämt. Är alltid lika roligt att kika in i bloggen!

Många kramar från Sandra!

2016-10-04 @ 06:37:10
Postat av: Anonym

Så himla fint och elegant kort ! Kram

2016-10-04 @ 08:20:32
Postat av: Anonym

Så himla fint och elegant kort ! Kram

2016-10-04 @ 08:20:33
Postat av: Anonym

Hej Margareta!
Det lät skönt att få åka till Capri. Hoppas ni har det varmt och skönt:)

Härligt kort du gjort, som vanligt:) Vackra papper, dies och kuvertet blev supersnyggt:)

Må så gott
Kramizar

2016-10-08 @ 18:23:55
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej igen!
Det var ju jag som skrev, det bara försvann!
Kramizar Marie

2016-10-08 @ 18:25:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0