31 oktober -16 Pappersfynd.....

....blev det när jag röjde i stora papperslådan
med "gamla papper" igår.
Några av mina favoriter fanns det flera av där!!
 
 
Hade en gammal bild låg också
som passade så bra
till det här papperet.
Det är en digistämpel från Momas
där jag var DT innan hon la ner sitt företag.
Som vanligt färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
Kakservetten fick jag med från ett Patisseri i Neapel.
 
 
Som vanligt är de olika lagren monterade med distanskuddar
och kakservetten bara klistrad i mitten
så kanten kan fladdra lite skönt.
Runt motivet, fotomattan och vimplarna
har jag glittrat med Stickles Platina.
 
 
Insidan fick en annan kakservett
eftersom jag inte fick med mig så många från Neapel.
God Jul-stämpeln är från Panduros clearstampset.
 
 
Baksidan.....
 
 
...kuvertet (visst blev det fint!?!) och....
 
 
....kortet och kuvertet till sist.
Till min glädje fanns två av detta papper
plus ett par remsor.
Det gladde mig verkligen för det här Primapapperet
är verkligen en gammal goding!!
 
Flera gamla favoriter fanns också i pappershögarna.
Blev inspirerad av flera av dem
och ett nästan färdigt kort med ett av dem
ligger nästan klart på scrapbordet.
Hoppas det finns här i bloggen imorgon.
Välkommen då!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den där lådan är toppen, bara att leta och så hittar man massa fint som man glömt. Kanonfint kort!

2016-11-01 @ 07:15:11
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Fantastiskt, fanns det många kokservettter i Neapel?

//Kram

Svar: Ja, man fick dem under bakelsen om man gick på kondis - och min man är ju en riktig "fikare", så jag lyckades sno med mig några hem. En del hade nån liten fläck, men det går ju att dölja ;-)
MormorMargareta

2016-11-01 @ 07:15:49
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Ann-Marie

kakservetter/doilies

2016-11-01 @ 07:16:49
URL: http://www.jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0