24 september -16 Bröllopskort....

.... på beställning.
En vän ville ha ett kort till ett bröllop.
Hon beställde och jag upptäckte
att de flesta dies jag tänkt använda
fanns kvar i Björkebo
fast jag var i Gävle.
Då gällde det att tänka om!!!
Så här blev det:
 
 
En vacker och romantisk spillpappersbit
fick bli ett hjärta
med Stickles Star Dust-kant.
Scallopedkanterna är stansade i guldpapper.
Papperet på sidflikarna 
är ett hansgjort papper med kedjesömmar
och glittriga prickar (från Panduro tror jag).
 
 
Romantiska rosor i rosa och beige....
 
 
....både i nedre vänstra 
och övre högra hörnet.
De här uppe sitter lite tight mot hjärtat
och håller ihop kortet när det är hopvikt.
Stansade ett litet hjärta i glittrig cs
och satte dit brudparets initialer i guld.
 
 
Lite distanskuddar använda
vid monteringen av hjärtats lager.
 
 
Här ser du hela kortet utvikt.
Det vackra mönsterpapperet med rosorna
är från Pion.
Stansade guldram till skrivrutan
och fick faktiskt ut båda sidflikarnas guldramar
ur samma papper!!
Det är alltså tomt bakom skrivrutan
men det syns ju inte!!
Stämplade swirlar i hörnen
med stämpel från Panduro.
 
 
Kuvertet av samma papper som sidoflikarna...
 
 
...liksom baksidans dekor.
 
 
Ja, här ser du nu kortet och kuvertet,
även om kuvertet idag matchar kortets insida mer.
 
Nu är vi i Björkebo för att "hösta"
och packa hem det vi glömde
när vi flyttade hem efter sommaren.
En del dies bl a alltså!!
Vi har också plockat undan utemöbler,
lagt in dynor och storstädat huset.
Hade hoppats på lite trattkantareller
men hittills har det regnat.
Få se vad morgondagen bär i sitt sköte!?!
 
Ha nu en skön söndag
oavsett väder!
Vi kan ju glädja oss år en hobby
som kan förgylla den gråaste regnvädersdag!
 
Kul att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0