4 september -16 Körkortsgrattis....

Marie, som ju fick det förra kortet
som jag bloggade, 
klarade sitt körkort också,
precis på sin födelsedag.
Jag gjorde ett enkelt spontankort till henne
som min vän, hennes svärmor, skulle kunna gen henne.
Det blev hon glad för.
 
 
Jag hade ett 8"-block med fina papper.
Det blir bra kuvert till 10X5 cm-kort,
så det fick bli det formatet.
Hittade en cool bil i mina gömmor.
Ovalen är en spellis: Elegant Ovals.
Grattis-die från Gummiapan.
 
 
Insidan, där jag när jag kom hem,
stämplade Grattis till Körkortet också.
Fotade innan jag åkte hem från Björkebo.
 
 
Baksidan fick också lite dekor.
 
 
Kuvertet av ett annat papper i blocket.
 
 
Kortet och kuvertet.
Elisabet har hämtat det idag och var glad.
 
Har landat hemma i Gävle.
Tvättmaskinen snurrar och går,
resväskorna är uppackade,
trädgården skriker efter vård
men måste nog packa upp scrappet först
och få ordning nere i "kortmakeriet" ;-)
Det hör ju till livets nödvändigheter, eller hur?!!
 
Hoppas du har inspiration till enkla 
eller komplicerade kort!
Själv gillar jag den variationen!!
Ha en härlig vecka!
Scrappa lugnt!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

WOW! Vilket underbart kort! Gillar färgerna jättemycket! Blir så glad av att titta på det och inte minst det urtjusiga kuvertet också! Jag gillar hörnstansen du använder. Har sett den på flera av dina fina kort. Vad är det för stans?
Kram

2016-09-04 @ 23:24:55
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Sindra

Glömde skriva att självklart är det viktigast att packa upp pysselgrejerna innan man ger sig på något annat ;)
Kram

2016-09-04 @ 23:25:29
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Superläckert körkorts-kort du gjort:) Läcker bil och snygga dies:)

2016-09-05 @ 17:41:34
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej igen!
Glömde ju skriva att kuvertet och papperna var så fina med:) och visst är det viktigt att få in sina scrapgrejer där de ska vara:))Förstår att hon blev nöjd med kortet:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-09-05 @ 17:45:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysselsandra

Så snygt med bilen och den fina diesen från Gummiapan. Bara älskar det här kortet, kram jag!

2016-09-08 @ 10:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0