15 april -17 Ett grattiskort .....

.....med "gamla godingar" ur mina gömmor.
Tänk så mycket små fina spillpapper
dekorationer, band, stämplar och dies
som ligger där och bara väntar på
att bli använda.
Men ack så liten den lila cardstocksbiten var!!
Hur få den att räcka???
 
 
Nåja, planerar jag kanske det går....
 
 
Hålen döljs ju sen av mösterpapperet.
 
 
Så här blev framsidan på det färgiga kortet.
Den gnistrande lila braden kommer från
REA på Panduro.
Den konkava hörnstansen från ek-success
gillar jag mycket - den är ofta använd.
Ramen är utstansad med dies från Memory Box.
 
 
Den fina fjärilen är är Pippi Butterfly från Marianne Design.
Rosetten knuten med hjälp av
en matlagningsgaffel i plast från IKEA.
 
 
Blomdekoren med den söta pippin
är från Prima.
 
 
Baksidan
 
 
Insidan, där jag fick ta till en prickig bit
eftersom sen lila cardstocken var slut.
Grattisstämpeln från Åsa
och congratulation stansat med en die
från Nellie Snellen: sentimental dies. 
 
 
Textstämpeln kommer från Reprint
(fick jag hjälp med här nedan i kommentaren - TACK!)
Ett lila köpekuvert passade till, 
som tur var, för papperet räckte inte alls.
 
Kortet har nu nått sin adressat,
en av mina scrapkompisar här i Gävle,
så nu kan jag blogga det!
 
Idag har vi varit på konstrunda i Gästrikland
och på vägen hem började det snöa,
så nu har vi vitt på marken här också!
Det var allt för idag.
 
Scrappa lugnt!
Var rädda om varann!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Textstämpeln kommer från Inkido. Det blev ett jättefint kort :)

Svar: Tack! så bra att du visste!!
MormorMargareta

2017-04-16 @ 07:42:11
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Superfint kort med härliga papper, dies och dekorationer:)) Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-04-21 @ 16:52:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0