17 april -17 Julkort igen....

..... för nu är det ju ny vecka.
Idag blir det två kort
eftersom jag åker till London imorgon
och där blir inga kort gjorda till nästa vecka ;-)
 
 
Har stansat hexagoner ur spillpappersbitar
och dekorerat med lite guldiga halvpärlor.
Ett par linjer med Gelly Roll Clear Star utmed kanten
och God Jul utstansat med en die
från ???
 
Idag gjorde jag det lite lätt för mig
och gjorde två ganska lika kort
(det är inte ofta ;-)  )
 
 
Varierade med vitt streck runt kortet
och ett annat God Jul,
som sitter på samma dieplatta.
Röda och bruna halvpärlor
på det här kortet.
 
 
Insidorna är så lika att jag bara 
visar den ena.
Ett nummer mindre på hexagondiesen.
 
 
Baksidorna ser ut så här (ungefär).
 
 
Ja - slut på julen för nu!
Nu gäller det att packa klart
för imorgon drar vi till London,
min favoritstad utanför Sverige.
Jobbade där i min ungdom,
blev förälskad i staden
och den kärleken håller i sig! <3
Längtar nästan alltid dit!
 
Ha det gott
och håll ställningarna här hemma
tills vi kommer hem igen!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul dies från RoxStamps.

Svar: Tack för hjälpen!
MormorMargareta

2017-04-18 @ 09:44:30
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två härliga julkort med många fina papper och läckra dies:)
Hoppas nu ni får det bra i London:))

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2017-04-21 @ 18:31:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0