2 april -17 Hemma igen....

..... från en härlig helg i Avesta
med scrap och skratt och snack
och massor av inspiration
(och en liten smula shopping ;-) ).
 
Inte är jag så "effektiv" att "producera" precis,
när jag är på träff!
Det blir allt mera gjort per timme
när jag sitter hemma i källaren
i kortmakeriet
men att träffa goa glada scrapvänner
från när och fjärran är såå kul!!
Tack till er alla som var med
och spred god stämning
och inspirerade!!
 
 
Jag hade föresatt mig att bara
göra kort av spillpapper den här helgen.
Det här är ett av resultaten.
Pernillas söta groda,
färglagd med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt,
fick en grön omgivning att hoppa i.
Den vita kanten bakom mönsterpapperen
är stansad med en die från CC Design:
Big Scalloped squares#1.
 
 
Jag följde upp det med att stansa
det gröna bakom motivet
med en scalloped Spellbindersdiecirkel.
Själva motivet är stansat med en stitched circle
från Memory Box.
 
 
Insidan med skrivrutan stansad med
en storlek mindre ur samma CC Designset.
Mönsterpapperet har stansats i hörnen
med det jag kallar "stjärtstansen".
Finns hos Helihak
 
 
Även baksidans mönsterpapper
fick en kant stansad med CC Designdien.
Man kan ju använda en stor kvadrat
till att stansa en kant också ;-) .
 
Inget kuvert när det är spillpapperskort -
det räcker ju spillpapperen inte till.
Får kanske skaffa mig ett gäng cellofankuvert!?!
Tills dess blir det vanliga vita!
 
Nu är det strax dax för sängen!
En sån här helg tar på krafterna!!
 
Hoppas du också haft en lika härlig helg som jag
oavsett om du varit på scrapträff
(har förstått att det var en massa olika träffar
runt om i vårt avlånga land)
eller haft andra aktiviteter!
 
Återkommer snart med fler spillpapperskort
och ska också visa en bra spillpappersförvaring
som jag fick av Åsa härom dagen.
Hon känner ju till mina "laster"!
Hoppas vse dig här snart igen!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristin

Hej!
Vilket mysigt litet kort. Jag ser framemot idéen om spillbitsförvaring, har själv börjat att fundera på någon typ av system till alla små bitar som blir över. 😊

2017-04-03 @ 06:00:27
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Supersöt liten groda, som du färglagt jätte fint:)
Härliga papper i vårens färger, läckra dies och dekorationer:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-04-05 @ 13:30:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0