3 april -17 Att klappa papper.....

.... är något jag skriver om ibland.
Mönstrade papper är en passion hos mig!
Har så svårt att låta bli att köpa
när jag hittar några nya fina,
speciellt "kuvertpapper" förs tås
även om jag nog har papper
för resten av mitt liv ;-)
 
Sen blir det ju drivor av spillbitar.
Då är det bra att älska att "klappa papper"!
Jag gillar ju att använda mitt spill
men då är det bra om de är lite sorterade
så att man hittar dem som passar ihop.
 
Jag tar mig en stund ibland
och sorterar in dem i plastfickor
eller aktmappar (om de också innehåller större bitar).
 
 
Så här kan det se ut när jag "klappat en stund.
(Jag kan tillstå att det här bara är en bråkdel av det jag har ;-). )
 
 
Sen förvarar jag plastfickorna och mapparna
i enkla tidskriftssamlare från IKEA.
 
 
Om jag vill ta med mig spillpapper
när jag åker på träff,
har jag hittills brukat packa dem 
i en lite trist men ganska praktisk låda,
som innehållit aktmappar tror jag.
 
Har funkat ganska bra
men plastfickorna har ju en väldig förmåga
att glida på varann
och ibland då "spilla ut" spillpapperen.
Åsa är gullig och vet ju mina problem
så hon kom med en så bra "pärm"
som hon hittat på Dollar Store (2 för 30:-)
 
 
Det går förstås lika bra
med en vanlig ringpärm
men jag jagar vikt när jag åker på träff,
så den här var jättebra!!
Invigde den på Avestaträffen/mässan i helgen
och är jättenöjd!!
Tack snälla rara Åsa!
 
Ska väl visa ett till spillpapperskort från träffen:
 
 
Jag brukar inte göra påskkort
men den här söta räven
inspirerade mig till detta.
 
 
"Gjorde" några egna påskliljor 
av två sorters plarra blommor.
De inre har jag fuktat med en blomspruta (hihi)
och format i handflatan med en sån där 
"pinne med kula i änden", vad den nu heter.
 
Insidan fick förstås plattare blommor.
Jag hade bara en ganska bred remsa
av den rödbruna cardstocken
som sticker fram bakom mönsterpapperet här
och på framsidan, så jag har skarvat remsor
för att det skulle räcka.
Cirkeln bakom motivet fick bli
precis så stor som pappersremsan räckte till.
 
 
Baksidans cirklar är förstås stansade
ur cirkeln och den rosa cardstocken
bakom mönsterpapperet på framsidan.
Jag är ju "snålscrappare också! ;-)
Trots det lyckades inte ens jag få till ett kuvert
av de små pappersbitar som var kvar.
 
Nu när jag använt en del ur mapparna
blir det snart dags att "klappa lite papper" igen
och kanske hitta nya inspirerande kombinationer!
 
I morse satt jag klistrad vid datorn
för att knipa ett par platser till Åsa och mig
vid Engströms träff i september/oktober.
Det lyckades jag med!! 
Hurra!!
Längtar redan!!
 
Välkommen åter - kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta%2520/%2520La%2520Vikinga

Ännu ett sött djur! Var kommer räven och grodan ifrån? Är de digitala stämplar?

Svar: Det är digitala stämplar från Måla med SkaparKällarn. Pernilla gör så charmiga digisar! En del finns som gummistämplar också.
MormorMargareta

2017-04-03 @ 23:11:05
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så sött påskkort med den gulliga rävstämpeln:) Vackra papper och jättefina egengjorda påskliljor:))
Gulligt av Åsa att köpa så bra pärmar till dina spillpapper:)

Här har vi ett riktigt blåsväder idag, inte alls skönt. Tänkte jag skulle lagt på jord på mina land idag, men det får bli en annan dag;)

Om en stund ska jag åka till frissan, så skönt. Det behövs verkligen nu;)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-04-05 @ 14:09:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0