5 april -17 Veckans julkort....

..... är gjort av spillpapper,
men hade ett nästan likadant,
som kunde bli kuvert ;-)
 
 
De här snygga papperen med lite glitter
har legat i olika "spillpappersmappar" förut
men nu "träffades de" vid min senaste röjning.
Lyfte de turkos tonerna med en dovt turkos kortstomme.
Bruna kanter för att binda ihop kortet
och motivet, som jag tror kommer från SlöjdDetaljer.
De fina snöstjärnorna med turkos bling
är stickers jag hittade när jag städade i mina gömmor.
 
 
Som du ser har jag, som vanligt,
monterat de olika papperslagren med distanskuddar.
Hörnen är stansade med den konkava hörnstansen,
som är från ek-success.
Den silvergnistrande snöstjärnan är stansad med en die
från Memory Box: Rizza snowflake.
 
 
Insidan fick de sista remsorna 
av det randiga mönsterpapperet
och en julhälsning från en kantremsa
från ett gammalt MajaDesign-papper.
 
 
Baksidan fick idag en oval namnetikett.
 
 
Kuvertet
 
 
Till sist kortet och kuvertet.
Har glömt var jag köpt den lilla julbiljetten från.
Det är en gummistämpel, som jag stämplat
på akvarellpapper och sedan klippt ut.
 
Nu har jag nyss kommit tillbaka från en liten onsdagsträff
med ett gäng pysslare och scrappare.
Såå mysigt!
Ikväll har det också regnat ganska rejält
så imorgon hoppas jag kunna pyssla lite i trädgården
om det inte hinner bli torrt och blåsigt igen.
Det skulle verkligen vara roligt
förutom att det skulle göra trädgården gott!
 
Idag har Kjell tagit mig på en vårutflykt med bilen.
Har njutit tussilago och blåsippor genom bilrutan
liksom massor av tranor, gäss och annan sjöfågel
vid Ledskär vid nordupplandskusten.
Härligt!!
Härligt gula hassel- och alhängen
har jag svårare att uppskatta ;-)
 
Ha det härligt i vårvädret min vän!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så Vackert 😊❤🌼😍

2017-04-06 @ 07:07:47
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort i härliga dova färger:))Gillade alla stjärnorna:) Vackert motiv. Kuvertet blev som vanligt jätte fint:)

Hoppas du får njuta lite ute i din trädgård:)
Kramizar Marie

2017-04-06 @ 14:03:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Jättefint och stämningsfullt.

2017-04-07 @ 19:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0