6 april -17 När papperet talar....

.... behövs kanske inget motiv?!?
 
 
Älskade det här tulpanpapperet.
Ni har sett det på ett kort förut, ett grattiskort
till min bästa vän, men där drunknade det nästan.
Nu ville jag lyfta fram motivet,
så jag använde det som motiv idag.
Både tulpanpapperet och de andra mönsterpapperen
är ur min spillpapperslåda.
En kakservett sticker fram bakom motivet
och sparsam som jag är har jag sparat
den biten som inte syns till ett annat kort ;-)
 
 
En blomhög med lila som "röd tråd".
Monterat lagren med distanskuddar som vanligt.
 
 
Insidan dekorerades med en överbliven
bit cardstock som jag tidigare stansat något ur.
En cirkel i det ena spillpapperet
och en i vitt ritpapper.
Några hortensiablommor med halvpärla i mitten
och kram-stämpel från InkyWings.
Lisa har så många fina svenska textstämplar.
 
 
Baksidan fick en oval namnstämpel idag
och det andra spillpapperet.
Inget av papperen var tillräckligt stort
för att gör ett matchande kuvert
men - tadaa!!
 
 
..... Panduro hade lila kuvert på REA för ett tag sen
och tänk att jag köpte ett paket då
OCH hittade dem nu, när jag verkligen behövde det!!
Sån lycka!!
 
Idag blev det faktiskt en promenad för mig
eftersom det regnat inatt - så härligt!!
 
Vi njuter av olika saker vi människor 
- en del blir lyckliga av en härlig solig vårdag
-en annans lycka är renande vårregn!
Ha det härligt i vårtider!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jättefint kort, härliga färger !
Kram Ulla

2017-04-06 @ 22:19:03
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert kort i härliga färger:) Läckra dies och blommor:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-04-21 @ 15:28:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0