15 augusti -17 Små grodorna, små grodorna....

.... är lustiga att se....
 
 
Nästa underbara groda från Pernillas penna
fick pryda det här "spillpapperskortet".
Det är en digis och det är ju så praktiskt
eftersom man kan anpassa storleken
efter behov - här blev den ganska liten.
 
 
Tycker att den här grodan är så glad och god!
Har färglagt med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
 
 
Man får trixa lite nä man jobbar med spill.
Det vackra blommiga papperet räckte inte
men jag kapade det
och la motivet över glipan
så fick jag det som jag ville. ;-)
Använde distanskuddar när jag monterade förstås.
 
 
Om du brukar besöka min blogg
har du säkert redan upptäckt
att jag gillar vimplar.
Jag brukar böja dem lite i flikarna så här
med hjälp av skaftet på en virknål,
som ligger i min verktygsväska.
Jag gör ungerfär som när man krullar snören
till presentpaket, fast försiktigare.
 
 
Insidan fick t o m en skrivruta
i form av en vimpel!
Åsas Kramskylt sitter där den gör
eftersom det gröna papperet bakom skrivvimpeln
inte räckte riktigt, utan har en skada där ;-)
 
 
Kan nån förstå varför fotot av baksidan 
blev så dassigt i färgen??
Tagit samtidigt som övriga foton,
samma kamera, samma ljus - begriper inget!!
 
Inget kuvert idag eftersom det är spillpapper.
Kanske du gillar det ändå!?
 
Vi har underbara sensommardagar nu!
Igår plockade jag kantareller
tillsammans med kusin Ulla
och vi fick var sin korg full - helt underbart!
De är nu rensade, delade och "nerslakade"
samt packade och ligger i frysen.
Vilken rikedom!!
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åhh kantareller, smörstekta på en varm smörgås, snacka om att det börjar vattnas i munnen. Fast det är bara jag som äter svamp, Hasse blir sjuk av det och barnen gillar bara inte.

Men du vilken härlig liten groda ni fann uti skogen som du tog med hem och gjorde ett kort av, vimplarna gör korten lite kungligt vackra! Virknål sa du, måste leta om det inte finns här hemma. Jag tror det, men de är inte dyra så...

Kraaaaam

2017-08-17 @ 00:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0