24 augusti -17 Fyra månader till julafton....

.... är det idag,
så vad passar bättre än ett julkort!?!
 
 
Önskar mig verkligen en vit jul i år!
Den här fina snögubben
fick jag av en scrapkompis.
Visst är den go!!!
Spann på snötemat med glittriga Wink of Stella White
och sparsamt med "julfårger".
Papperet är från Panduro - ett gammalt ett.
Snöstjärneband, stansade snöstjärnor
och lite mossgrönt bling i färg med
de stansade scallopedkanterna.
 
 
Som vanligt har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar.
Har glittrat kanten på motivet
och de utstansade snöstjärnorna
med Stickles StarDust.
 
 
Kuvertet i mönsterpapperet blev fint
tycker jag.
 
 
Det blev inte så mycket mönsterpapper kvar
att dekorera insidan med.
Texten kommer från Momas.
 
 
Enkel baksida.
 
 
Kortet med sitt kuvert till slut.
Så härligt att se julkortshögen växa!
 
Idag har vi haft en solig, varm och härlig dag,
som vi utnyttjade till en cykeltur 
ut till Bönan, längst ut på Norrlandet i Gävle.
Underbart skönt!
Det kändes faktiskt som sommar!!
 
Hoppas du har fina dagar
oavsett om du börjat jobba, fortfarande har semester,
eller, som jag, är "friborgare"!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja på jul vill jag också ha snö, en så där 3 decimeter, små lyktor också "Frosty" Snowman lite här och var. Fast jag vill kunna gå i sandaler och kortbyxor... Jag gillar sommaren allt mer, kanske för att jag slipper ha ont, jaja lite små förströelsetankar bara. Tillbaka till tankarna om kortet kallt som jag sa men så söt stämpel, den får MEJ att smälta! Rackarns söt! Små uddar, nästan som små rara kuddar. sedan taggiga uddar i form av snöstjärnor. Ja, din hög med julkort förstår jag har blivit hög, julkortssprutan har sannerligen varit effektiv. Ja, så här 4 månader innan jul kan jag lite smått börja fundera på att göra något julkort. Skickar inte många.

//Kraaaam

2017-08-24 @ 22:24:28
Postat av: Åsa

Å vilket fint julkort med söta gubben med mössan på sned och gnistrande fint. Om fyra månader hoppas jag vi får fira tillsammans. Puss <3

2017-08-25 @ 06:45:04
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0