26 augusti -17 Ljuvligt kuvert....

.....tycker jag att det blev av det här primapapperet.
 
 
När jag åker mellan Gävle och Björkebo
finns ofta det jag behöver
på det ställe där jag inte är ;-)
Nu ligger pappersremsan med namnet på papperet
kvar i Gävle, fast jag är i Björkebo och bloggar.
 
 
Alla Distresspennorna fanns också i Björkebo
när jag var i Gävle, så det fick bli
ett färdigt motiv på det här kortet ;-)
Blommor från Wild Orchid Craft - gjorde en "wild raid" i våras
så nu har jag massor med blommor!!
Kan man få för många???
 
 
Har använt den konkava hörnstansen
och glittrat kanten på fotot med
Gelly Roll-pennan Clear Star.
Kakservetter är användbara -
ger struktur och vintagekänsla.
 
 
Insidan fick dekor av papperets båda sidor.
En textstämpel ska dit
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Enkel baksida med den ovala namnetiketten
som fanns i Gävle.
 
 
Dagens kuvert med sitt kort - ja,
det är ju faktiskt ofta så jag tänker.
Det gäller ju att börja med att skära till papper
till kuvertet, så att det räcker.
Sen kan jag börja med kortet ;-)
 
Nu ska vi gå ut och titta på lyskvällen
här utmed Ljusnan.
Det har varit en vacker , solig kväll
men nu när det mörknar tänds eldar,
lyktor och maschaller
som ett farväl till sommaren.
 
Hoppas på fler vackra dagar!
Augusti är ju inte riktigt slut än.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, jag kan förstå att en del lämnas/glöms på de olika platserna. Jag tycker ju det är fint det här med, även om jag gillar dom där du målar stämplar mera.

Kraaaaam

2017-08-26 @ 22:01:21
Postat av: Åsa

Kortet såg jag irl igår, jättefint matchat och sött motiv. Ännu finare i verkligheten må jag säga. ❤️

2017-08-26 @ 22:17:21
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Harriet Granberg

Tänk att få ett så fantastiskt fint kort med tillhörande kuvert.😀😀
Du gör verkligen super fina kort👏👏👏👏

2017-08-27 @ 09:39:36
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart fint kort med ett så sött motiv:) Papperna och blommorna är så vackra och kuvertet blev jätte fint:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-09-01 @ 13:51:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0