29 augusti -17 Kort med text....

.....som motiv visar jag idag.
Köpte en "hel hög stämplar" på fb för ett tag sen.
Den som sålde ville bara sälja alla tillsammans
men många spekulerade på 
bara en eller två av dem.
Jag var också intresserad av en av stämplarna
och tog och köpte hela högen
för att sedan sälja vidare  de flesta
till de andra spekulanterna. 
Innan jag skickade iväg dem
passade jag på att stämpla av några av dem
som jag gillade.
Den här textstämpeln är en av dem.
 
 
Sinnesrobönen kallas den här
och jag tycker att den är så bra!
 
 
Jag stansade ut texten med en sizzixdie
och sen en ram med en storlek större
i samma set dies.
Mönsterpapperet är en spillpappersbit
som jag stansade i hörnen
med min konkava hörnstans,
som matchar hörnen på Sizzixdien.
Diverse rosor, ett par utstansade bladswirls
och vita halvpärlor fick dekorera.
 
Har gjort några såna här lite enklare kort
av spillpapper,
som ska vara med på Loppis
på vårt sommarhem i början av september.
Insidan är tom, så den som köper
har gott om plats att skriva
och korten har en enkel baksida
och köpekuvert.
Hoppas de blir populära
och att Loppisen går bra så att
vår kyrkas ungdomsarbete får ett tillskott i kassan!
 
Jag letar igenom skåpen efter sånt
som vi inte behöver
och som kan passa på Loppisen.
Skönt att få en anledning att rensa
så här innan vi "flyttar hem" efter sommaren.
 
Ha det got! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta%2525252520/%2525252520La%2525252520Vikinga

Jättefint med en text som "huvudmotiv" på ett kort!

2017-08-29 @ 21:51:23
Postat av: Ann-Marie

Hmm efter en dag på Fru Limegrön så blir jag trött men en kort visit orkar jag med

Den texten såg jag på stressmottagningen första gången, den är sååå bra.

Kortet, ja blir du förvånad om jag säger det matchade du bra med färgerna, riktigt höstliga färger också.
Kraaaaaam

2017-08-31 @ 21:55:37
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart härligt kort med en fin textstämpel som huvudmotiv:)Vacker blom dekoration också:)
Hoppas ni får sälja mycket på loppisen:))

Kramizar Marie

2017-09-01 @ 12:11:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0