1 december -17 Jul i blått....

..... med snöstjärnor i massor.
 
 
Majas fina snöstjärnepapper
och några l å n g a utstansade bokstäver
i mina gömmor inspirerade till det här kortet.
La glossy accent på bokstäverna,
letade upp diverse snöstjärnor och några trästjärnor
och så fick det bli!!
Den stora fina snöstjärnan i hörnet
är stansad med en Martha Stewart-punch
som Åsa efter mycket letande
hittade på facebook.
Lycka även för mig, som fick låna!!
 
 
Ovanligt platt kort idag,
men den bruna cardstocken längst bak
sitter på distanskuddar ;-)
 
 
Insida med den fina julesnöstämpeln
från Reprint, ett snöstjärneband
och lite bling.
Hörnpunchen från ek-success är ju en favorit.
 
 
Enkel baksida som vanligt.
 
 
Kuvertet
 
 
 
Ja så här blev kortet och kuvertet alltså idag.
Enkelt men ganska snyggt ändå, tycker jag!
Gillat ju blått
 
Idag har jag fått uppleva en riktigt härlig snöig dag.
Tog tåget upp till Bollnäs t/r
för att se Mobackes fantastiska blomsterutställning
med amaryllis, nejlikor m m.
Årets tema var Rockabilly 
med fina veteranbilar bland alla blommor.
Såå läckert!!
Monika hämtade på stationen och skjutsade
och sen åt vi lunch på lilla k.
Jättegott och jättetrevligt!!
På tåget hann jag sticka många varv
på babykoftan som är på G.
 
Nu softar jag i soffhörnet,
så nöjd med min dag.
Ska strax gå ner i kortmakeriet
och fixa färdigt kortet till Magnus
som fyller 50 år imorgon.
 
Ha nu en skön helg!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort, me like:) Så vackra papper från Maja och de bokstäverna gillade jag massor:) Superfint med alla stjärnorna och kuvertet blev super snyggt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 14:40:08
URL: http://marie.haven%40hotmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0