17 december -17 Vitt, vitt, vitt....

Jag har en vän som älskar vita kort
och naturligtvis ska hon få ett vitt julkort.
 
 
Det är svårt att fota vita kort
så att mönstret framgår
och man samtidigt ser att kortet är helt vitt.
Så här blev det idag.
Har använt embossingfolder från Sizzix
till bakgrunden med julstjärnor.
Till vimplarna och julhälsningen
har jag använt embossingsfoldrar
som följt med olika scraptidningar,
som jag köpt under åren.
 
Kanterna på vimplarna och textremsan
har jag glittrat med Stickles Star Dust.
Texten har jag lagt nuvo Crystal Drops på.
Den "bygger" lite mer och det är snyggt
på texten, tycker jag.
Jag har också satt rhinestones i mitten på blommorna.
 
 
Här syns det lite bättre
att vimplarna "flaggar" lite och textremsan buktar.
 
 
Kortets insida med utstansad julhälsning
(die från Moa pyssel)
och en ljuvlig bård jag fått av en vän.
 
Det här kortet gick iväg i ett vanligt vitt kuvert.
Hoppas det är framme nu.
 
Nu är mina julkort postade för iår.
De flesta lyckades jag få på lådan
innan jag åkte till Stockholm förra tisdagen.
 
Har haft några regniga dagar där
med lite julklappsfix
och regnväderspromenader.
Hann också hälsa på ett par gamla goda vänner.
Sånt är härligt!!
 
Ha det gott nu under julveckan!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0