2 december -17 Ur gömmorna....

..... dyker gamla papper upp.
 
 
Det här mönsterpapperet vill jag minnas
följde med någon scraptidning förra julen.
Nu dök det upp bland julpapperen
och gav inspiration till kortet.
Silverdetaljerna glänser mycket mer på fotot
än i verkligheten.
Kombinerade med matt silver,
lite vitt och strösslade på glimmande stjärnor,
som glänser mer i verkligheten
än på kortet.
God Jul från Rox stamps
och den söta renfamiljen
(som nog eg är hjortar eller rådjur)
har jag fyndat på fb.
 
 
Enkel insida med en remsa av kuvertpapperet.
Kortstommarna ( m kuvert till) har jag hittat på ICA MAXI
men det kuvertet spar jag till ett annat kort.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet
Papperen var så stora att ett räckte till kuvert
och lite blev över att dekorera med.
 
 
Ja, det blev dagens enkla kort med kuvert.
Nu ska vi strax åka och gratulera Magnus
som fyller 50 år imorgon
men vill bli firad idag, lördag.
Hans kort kommer nog också här
så småningom...
 
Välkommen åter - tills dess -
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt julkort med en fin rådjursfamilj:) vackert med allt det silvriga och kuvertet blev så fint också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 14:34:13
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0