24 december -17 Julafton, GOD JUL......

.... och jag hoppas att alla mina julkort kommit fram!
 
Det allra sista ska jag dela ut
imorgon kväll till ett barnbarn,
som firat sin julafton 
på annan ort, men kommer
och äter traditionell juldagsmiddag 
hos oss imorgon kväll.
Då vankas ingen julmat
utan porterstek med potatisgratäng.
 
 
Årets sista julkort är det här.
Ett Majapapper och en julstjärna
blev det på det här kortet.
Satte en gulmetallblomma i mitten av julstjärnan
och fäste den med en prickig brad.
 
God Jul-dien kommer från Rox Stamps.
 
 
Använde skaftet på min praktiska virknål
när jag rullade pappersflikarna.
Det går lättare att rulla
om man först böjer dem lite
mellan tummen och virknålsskaftet,
ungefär som när man lockar ett snöre.
(Naturligtvis kan man använda en sticka
eller grillpinne i stället
men jag tycker kroken på virknålen är bra
att ha vid många andra tillfällen
i kortmakeriet, som t ex när jag drar
ett band genom ett hål,
så den har sin plats i verktygsväskan.)
 
 
Insidan med en läcker textstämpel
med en massa julord från Reprint.
 
 
Enkel baksida.
Måste berätta om en rolig händelse idag
då telefonen ringde och det var
en mycket gammal vän och "spelfröken"
som var på tråden.
Hon blev så lycklig utav att hitta 
min namnetikett med mitt mobilnummer
på baksidan av sitt julkort
eftersom hon tappat bort mitt nummer.
Blev så glad att få höra hennes röst
och höra att hon var "still going strong",
spelade i kyrkan, kompanjerade en kör m m
trots att hon är 87 år gammal!!
 
 
Rött kuvert till kortet idag blev fint.
 
Nu är julaftonen strax tillända.
Har firat den hos Åsa
och haft en mycket trevlig dag och kväll
med god mat och dryck,
klappar och glad gemenskap.
Är så nöjd och tacksam!
 
Hoppas du också haft en fin julafton!
Var rädd om dig och varandra!
God Jul!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Riktigt vackert kort, fint med de rullade bladen och en fantastisk fin blomma. Önskar dig en fortsatt trevlig helg och kommande Gott Nytt År. kram bibbi

2017-12-25 @ 09:27:02
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie

Åh vad fint, vi får hit min mamma och då blir jag sååå rastlös, kanske passar på att städa scraprummet istället. Då är det bara att slå sej ner där när hon åkt.

2017-12-25 @ 12:33:04
Postat av: Pysseltokiga Marie

God fortsättning Margareta!
Först vill jag tacka dig för det vackra julkortet:)
Hoppas mitt hittade till dig;)
Det har varit en fin julhelg med barn, barnbarn och föräldrar:)
Ditt sista julkort för i år blev så vackert med den stora julstjärnan och de rullade pappersflikarna:)
det blev fint med spetsen under också:)
Även insidan gillade jag med den läckra textstämpeln:)) Så kul att din gamla "spelfröken" hörde av sig till dig.
Må nu så gott och var rädd om dig:)

Kramizar Marie

2017-12-26 @ 20:51:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Eva

Jättefint kort. Och mycket snyggt i din blogg. Gott Nytt År.

2017-12-31 @ 07:56:14
URL: http://evaspysselblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0